Régebbi és újabb események - leginkább utódaimnak

Papa project

Papa project

Karácsony, Szilveszter, 2020 Újév

Boldog Új Esztendőt!

2020. január 01. - oktata

Megvolt a 69. Karácsonyom, Szilveszterem és Újévem. Az egy évvel ezelőtti bejegyzésemet átfutva ugyanazokat írhatnám le most is. Tavaly az óév befejezését, majd az újévet mindkét nap kis motorozással fűszereztem meg (15-20 km), most is hasonló a helyzet (Piaggio). A forgatókönyv többi eleme is azonos. Sajnos Dédi eléggé lerobbant, de azért nagyon örült a kicsiknek.

A kicsik pedig egyre nagyobbak. Sára már iskolás, nagyon élvezi. Apjával a városligeti műjégre mentek ki Karácsony után, nagyon ügyesen megy. A másik "nagy", Bende csak idén megy suliba, Ő viszont elkezdett síelni (Sára már tavaly). Ki is ugrottak pár napra Gerlitzre, ügyes a kölyök, az apja még piros pályán is lehozta. A "kicsik" is szépen fejlődnek. Mór reggelente már nem dübörög a lépcsőn, hanem lábujjhegyen jön le és suttogva beszél, hogy ne ébresszen fel. Mindezt magától (úgy nagyjából). Lili pedig végre teljesen felengedett felém. Mondjuk kellett hozzá a bébicsőszködésem, amikor percenként megkérdezte: "Mikor jön Anya?"

Az előző, első újévi bejegyzésem "történelmi" jellegű volt. Idéntől viszont röviden átfutok az eltelt év számomra meghatározó eseményein. A lényegét tekintve 3 ilyen elem sorolható fel: Honda, fogatlanítás, Duolingo.

Február végén a Honda motor beszerzése nyitotta a sort. Változatlanul nagyon elégedett vagyok vele, csodálatos gép. Járulékos elem volt a motorhoz kapcsolódva egy Lamax akciókamera beszerzése és a saját vlog indítása. Ezzel le vagyok maradva, majd behozom. De igazság szerint technikai oldalról sokkal nagyobb beruházások kellenének hozzá (pl. egy jó filmező drón), meg rengeteg időt elvisz a szerkesztés.

A nyári unokás - a 3 legnagyobbal -  hetünk a Balatonon klassz volt, de belerondított egy fogfájás. Ennek a vége az lett, hogy a tervezett motoros programjaim elmaradtak és elkezdődött a fogatlanításom. Ez ugye egy mérföldkő az ember életében. 14 fogamtól és a hozzá kapcsolódó hídaktól szabadítottak meg. Egyszerre két protkóm lett. A felsőt már megszoktam, az alsót kifekélyesedés miatt csak a mai nappal kezdem szoktatni.

A harmadik meghatározó elem a napi Duolingozás augusztus vége óta. Mikor kell angolt tanulni? Hát természetesen 70 felé közeledve. Már 5 évvel ezelőtt beregisztráltam, de éppen csak elkezdtem, nem vittem végig. Majd Madeirára (2017 március vége) célozva újból nekiálltam egy kicsit, de azt is félbehagytam. (P. Jenő lényegesen jobban beszélt nálam.) A nagy elhatározáshoz kellett persze még 2 dolog. Egyrészt a sokéves "PC Gamer" korszakomat tavasszal elvileg lezártam. (A karaktereket majd valszig életben tartom azért...) Másrészt a fogmizéria - nem tudtam mást csinálni - és az eredetileg 2020 augusztusára tervezett angliai évfolyamtalálkozó miatt ezúttal komolyan rácuppantam az ügyre. Anglia végül sajnos visszavonásra került, de a Duolingot ezúttal folytattam. Nagyon jó tempóban haladok, már a tananyag 70%-a körül járok. Agyilag is nagyon jót tesz az embernek. A kiejtés miatt újabban részben átálltam a mobilos verzióra, megfejelve egy másik célzott appal, az "Elsa Speak"-kel. Napi 20-30 perc időráfordítás elég a szükséges penzumhoz, sőt ennek talán fele is elég lenne. De ennél többet teszek bele, most lett célba véve a legfelső "Gyémánt liga" (10 fokozat van). Mindenképpen lesz belőle külön poszt valamikor. Nem "nyűg", nem kényszer - egyszerűen élvezem a dolgot! duolingo20200101.png

Fentiek mellett a bloggal is volt egy jópofa sikerélményem az év végén. Egyrészt kicsit új életet leheltem a blogba, másrészt kikacsintottam a "mélyvízbe". Idén 3 posztom is kikerült az Index nyitóoldalára (mosógépes, top 12 utált, M0 dugó). A direkt provokatív és főoldalra került  "Top 12" eléggé magas letöltés számot és sok kommentet hozott magával. Tanulságos volt és jót szórakoztam rajta. (Egész pontosan 50424 letöltés volt 6 nap alatt a blogomról a két közlekedéses poszt idején.)

Nem meghatározó elem, de nagyon tetszik és feldobta az év végét egy új mobil beszerzése is. Eredetileg a Mamának szántam, de nem kellett neki. Én meg örömmel beüzemeltem. Középkategóriás (felső-közép) Black Friday áron egy gyakorlatilag felsőkategóriás mobillal bővültünk, ez a Xiaomi Mi 9T.  A régi, pont 3 éves Samsung A5-öm is kiváló, majd jó lesz a Mamának, de ez kenterbe veri. És még szép is.

Hát akkor boldog és lehetőleg egészségügy mentes új esztendőt Mindenkinek!

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://papaproject.blog.hu/api/trackback/id/tr3815378648

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása