Régebbi és újabb események - leginkább utódaimnak

Papa project

Papa project

Whirlpool sütő (AKP760) alsó fűtőszál csere

Jó kis tanmese lett belőle...

2020. július 10. - oktata

Május 20-án szedtem szét, július 3-án sikerült összerakni. Miután az online két helyen is megrendelt fűtőszál hetekig az istennek se akart megérkezni. Végül egy harmadik cégtől személyesen hoztam el egy telefon után, kicsit drágábban, de azonnal, készletről. Nem típus után, az reménytelen, hanem méret után. Tökéletesen passzol, szuperül működik. 

A gép 22 éves, kb. 10 éve már cseréltem az alsó fűtőszálat. Török utángyártott, most megadta magát (szintén kb. 10 év után), és hosszas kínlódások meg csúnyabeszéd után végül 8 darabban sikerült a totál szétégett fűtőszál elemeket kibányászni. Nem is értem, hogy tudott így szétégni. 

Normál esetben nem kell annyira szétszedni a gépet, mint én tettem. Ráadásul sikerült az ajtó tartó elemeket is lecsavaroznom, ami bő 1 hónap múlva a sütőajtó visszarakási kísérleteimnek időtartamát jelentősen növelte. Bővebben lásd a galériában. Azért a lépések:

  1.  Áramtalanítás!
  2.  A gáz főzőrészt nem kell megbontani! Két lemezcsavar rögzíti az alsó sütőrészhez.
  3. Néhány bútorhoz rögzítő csavar, gombok, elülső borítólemez és az első és harmadik gáz melletti jobbra "kurvacsavar" bontás.
  4. Ajtót nem muszáj leszedni, de vigyázz rá. Ha mégis nekiállsz leszedni, tanulmányozd a neten a megfelelő videókat. Használati utasítást is böngészhetsz (nekem nem sokat ért, bár ötvenedik elolvasásra megértettem).
  5. Adja magát a fűtőszál kiszerelése, 1 lemezcsavar rögzíti. Jó, a villamosdoboz takarja a másik oldalát...
  6. Új fűtőszál be, és lehet mindent összeszerelni.

A legjobb, ha típusszám alapján tudsz rendelni új fűtőszálat. Felesleges az aranyáron kínált gyári (ha van), jó az utángyártott, mai árakon 4-6000 Ft. Idősebb gépeknél nem biztos, hogy típusszám alapján sikerül beszerezni. Ilyenkor a méretek levétele után nyugodtan lehet azonos vagy kicsit kisebb teljesítményű (Watt) pótlást beszerezni. Persze már amelyik kereskedő jelzi a méreteket, de a jobbak ezt megteszik. A legjobb, ha a boltban személyesen veszed meg, és előtte még rámérsz. Én is így jártam végül sikerrel.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://papaproject.blog.hu/api/trackback/id/tr5115983830

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása