Régebbi és újabb események - leginkább utódaimnak

Papa project

Papa project

Mit utálok leginkább a magyar közlekedésben? TOP 12 nálam...

Lehetne hosszabb a sor - de bárcsak kevesebb lenne!

2019. december 20. - oktata
  1. Lassúhajtó csellengők. Gyárilag hiányzik belőlük a jobboldali (gáz)pedál. Zöld lámpánál is képtelenek időben és normálisan elindulni, akkor lapozgatják a gép kézikönyvét, hogy miként működik a sebességváltó, hogyan kell sebességfokozatba kapcsolni ezzel a szerkezettel. Amúgy pedig biztonsági (vagy üzemanyagvédelmi) okokból az éppen megengedett aktuális sebességhatár alatt maradnak 15-30 km/órával.
  2. Féklámpavillogtatók. Spéci lábfejfittness guruk, hol a gázt nyomják, hol a féket. A lényeg, hogy valamelyik pedált mindig nyomják valamennyire.
  3. Gyárilag index nélküli masinák. Lite változatuk: előbb fékez, majd az utolsó pillanatban esetleg indexel is.
  4. Tintahal ősökkel rendelkező, harcigázokat kiengedő dízelek (Többnyire lehetőleg kipreparált vagy hatástalanított részecskeszűrővel).
  5. Autópálya belső (középső) sáv bérletesek. Lehetőleg max. 100-110-es tempóban.
  6. Vezetés közben mobilozók. Kihangosítóra nem telik nekik. Vagy nem tudja párosítani a mobilját a fedélzeti komputerrel.
  7. Vaksi, vagy rosszul beállított menetfényű masinák. Külön állatfaj a ködlámpáit – legalább az elsőket - állandóan használó sofőr.
  8. Sárgán és piroson áthajtók. Ne felejtsd: annak van elsőbbsége, akinek megadják!
  9. Zebrán gyalogosnak elsőbbséget nem adók. Külön állatfajta közöttük, aki a másik sávban már lassító vagy megálló autó mellett a zebrán megy el…
  10. Ja, a kamionokat meg a teherautókat. Úgy anblock, ahogy vannak. Tisztelet a néhány kivételnek. (Bocs tudom, logisztika/áruszállítás kell, meg csak a nem is olyan könnyű munkájukat végzik – de akkor is… Meg legyen en bloc , ha valakit nagyon zavar - még mindig jobb, mint az "evvel/avval"...)
  11. A „holtsávutazókat”. Nem lassít, nem gyorsít, marad a holtsávban. Esetleg beáll egy kamion mellé, és ott utazik. Spéci esetben még arra is képes(ek), hogy autópályán vagy többsávos úton beállnak egymás mellé ketten, és a megengedett sebesség alatt 5-10-15 km/ó-val hatalmas feltorlódát okoznak. Amit észre sem vesznek, mert a tükröt nem használják.
  12. A „cikázókat”. Vagy lemaradok tőlük, vagy faképnél hagyom őket. Kicsit hasonló, ha elkezdenek „letolni”. Megoldás hasonló, mit előzőnél: vagy elengedem az első adandó lehetőségnél, vagy elhúzok tőle.

Meg hát persze a fő mumus, a mindenki által utált dugók. De az más tészta.vlcsnap-2019-12-20-00h03m15s525_3.png

Szóval engem a tartósan és lényes mértékben a megengedett sebesség alatti közlekedés nagyon irritál. Ha amúgy lenne mód a normális haladásra. Nem is az "időveszteség" oldaláról, hanem veszélyessége miatt zavar a dolog. Az ilyen vezetők oszlopot gyűjtenek maguk mögé, ahonnan időnként, illetve előbb-utóbb valaki(k) megindul(nak), megunván a tötyörgést. Amúgy a MOTOZIN 2019/2 számban van egy cikk Ománról. Ott 120-al szabad menni a sztrádán. Mindenki annyival megy. (Mint ahogy USA, Kanada = mindenki 110-el megy. Se lassabban, se gyorsabban. Jó régi tapasztalatom szerint.) Egyrészt a rém gyakori traffipaxok miatt. Másrészt azért, mert különben letolnak, levillognak, ledudálnak (i.m. 63.o.). 

Ezzel együtt nem állítom, hogy ez lenne a hazai közlekedés legnagyobb problémája. Szó sincs róla. A felsorolásomból a 8.-9. pont áll ahhoz legközelebb, ami szerintem a figyelmetlenség és az elsőbbségi szabályok súlyos megsértése. A poszt azonban nem ezekről szól, hanem az általam nagyon utált, leginkább a közlekedési kultúrához tartozó elemeket foglaltam csokorba. Pont egy tucatot.

Jó, én sem vagyok ma született bárány. Bennem vajon mit utálnak a közlekedés többi résztvevői időnként?

  1. Mondjuk úgy, hogy szeretek tempósan közlekedni. (De az autót/motort soha nem „cibálom”.) Miután nem a műszereket, hanem a forgalmat figyelem, előfordulhat, hogy átlépem a megengedett sebességet.
  2. Előzőből következően néha (törekvésem ellenére még mindig) előfordul, hogy túl közel kerülök az előttem lévőhöz. Miután a fordított szerepet én is utálom, ez csak véletlenül és átmenetileg áll fenn.
  3. Fentiekből fakadóan előfordul, hogy előzési szándékomat hosszas indexeléssel, esetleg fénykürt villantással is jelzem. Ezt nem mindenki és nem mindenkor veszi jónéven.  (Mondjuk itt végül én is rászaladtam, mert arra számítottam, hogy elenged, időben visszahúzódik a külsőbe. Rég tök üres volt a külső sáv, ő pedig még mindig belül üdült. Ráadásul 130 alatt. 11-12 mp, illetve 350-400 m kellett neki a visszatéréshez az üres külső sávba.)  
  4. Azt hiszik, hogy nincs féklámpám. Pedig csak indokolatlanul nem fékezek. (Meg nagyot se, csak szükség esetén. Évente csak néhányszor.)
  5. Sárga lámpánál viszont fékezek és megállok. Mutogattak, meg dudáltak már rám emiatt.
  6. Ha túl nagy a tökölés, néha megindulok „hátulról” is – ha van hová kényelmesen beállnom előrébb. (Motorral ez egyszerűbb meg jobban el is tűrik a többiek, autóval azonban már macerásabb a dolog.)
  7. Teherautót/kamiont/fekete lefüggönyzött/fóliázott és általában a kilátást akadályozó nagy dögöket nem tűrők meg magam előtt.

 

 

És az utasaim?

  1. Hát időnként bizony szentségelek. Többnyire nem ok nélkül.
  2. Még mindig elszakad (nagyritkán) a cérna. Na ekkor nagyon határozottá tudok válni, 1-2 fokozattal visszakapcsolt sebváltóval.
  3. Nagyon kanyargós úton kértek már arra, hogy menjek kicsit lassabban. Nem a sebesség, hanem a dülöngélés miatt. (Legutóbb 2 éve Madeirán…)
  4. Egy főről tudok, aki valszig nem lenne hajlandó beülni általam vezetett autóba. Eddig legalábbis elhárította ilyen jellegű ajánlataimat. Mondjuk Ő (She is a Lady) eleve csak jobb hátulra hajlandó beülni egy autóba végszükség esetén, utána pedig kizárólag a km órát figyeli az út végéig. Ha 80 fölé megy a mutató, elkezdi szaporábban venni a levegőt. Sztrádán 100 a tűréshatára állítólag. (Bocs, ha olvasod! Úgy döntöttem, hogy vagy olyan jó fej, hogy nem veszed - túlságosan - rossznéven ezt az indiszkréciót tőlem. Legfeljebb legközebb meghúzhatod a fejem tetejét fedő hajkoronámat...)
  5. Motorral eleve és alapból nem viszek utast, ez utoljára közel 50 évvel ezelőtt fordult elő. Így nem tudom, mit gondolnának a vezetésemről.

Sumsum: a közúti közlekedés veszélyes üzem. Észnél kell(ene) lenni mindig és mindenkinek. Amióta vezetek mondom, hogy a „lassúhajtás” veszélyesebb a „gyorshajtásnál”. Nem a relatív gyorshajtásnál, az nagyon más téma. (Mondjuk nem a rendőrség-féle formája, mert azt mindenre ráhúzzák, ezért szerepel a baleseti statisztikák első helyén a gyorshajtás. A tényleges, dokumentált gyorshajtás 1-2% környékén van – már ahol meg amikor bevallják.) Mentem jócskán vizes/havas-jeges/sáros, rossz minőségű, kanyargós, keskeny stb. úton. Eddig balesetmentesen (KGFB szempontból is). Kop, kop... Nemcsak elfogadom, hanem vallom is, hogy az út- és forgalmi viszonyoknak, a gépednek, valamint fizikai és pszichikai állapotodnak megfelelő tempóválasztás az alapvető. Soha nem dünnyögök, ha valaki „csak” a megengedett sebességgel halad, vagy kritikusabb helyeken „óvatoskodik”, esetleg "T"- betűs. A szabályokat is többnyire és alapból betartom. De nem esek kétségbe, ha valamelyiket véletlenül áthágom. És bizony néha előfordul – főleg motorral a nagyobb erőtartalék és kisebb helyigény miatt -, hogy többé-kevésbé tudatosan szegek szabályt. (Motorosoknál 2 eklatáns példa a záróvonal és a sebesség.) Ennek általában biztonsági vagy forgalmi okai vannak, és amúgy nem jellemző rám. De pl. előzés közben gázelvétel a sebességhatár átlépése miatt sok minden, csak nem élet- és ésszerű. Végül a „lassúhajtásos” megjegyzésem megkoronázásaként, talán kissé provokatív módon még valami. Nem szeretném, ha elszabadulnának az indulatok, remélem nagyon keveseket irritálok ezzel. Tehát:

troll.png

, azaz „Kérjük, ne etesse a trollokat – azaz észre se vegye a kellemetlenkedőket, ne reagáljon kommentjeikre (Forrás: Wikimedia Commons / Sam fentress / GNU-FDL 1.2)”

Szóval úgy vélem, hogy túl sokan vannak a magyar utakon, akiknek az „idegrendszeri információ-feldolgozási képessége/kapacitása” nem elégséges a biztonságos közlekedéshez. Mind a mennyiséget, mind a minőséget és gyorsaságot illetően. Most nem pusztán a „kóválygó” járművekre gondolok (pia, kokó, gyógyszer, fáradság vagy ezek kombinációi). Hanem akiknek mindig megalszik a tej a szájában, igazából fogalma sincs a közlekedésről, eleve stresszel tőle, önbizalom hiányos, határozatlan, figyelmetlen, és mégis kimegy az utakra. Aki mindig csak fut a történések után. Pusztán reagál, azt is esetleg rosszul. Nem vezeti a gépét, hanem csak utas benne/rajta – a volán mellett. Meg se próbál 1-2 mp-el a történések előtt lenni, a szituációk várható kimenetelét „előre vetíteni”. Jó, sajnos vannak sakk-matt helyzetek. Én is mentem már át 100-as tempóban útközepén fekvő döglött vaddisznón éjjel. Még videó is van róla, ment a kamera. Szerencsém volt, minimális kárral megúsztam, még a futómű is kibírta.  

Hosszabb lettem a tervezettnél. Az apropó az volt, hogy pár napja taknyos úton, esti szürkületben motorral majdnem megstuccoltam egy márkás kocsit. Körforgalom bejáratánál. Jó, volt forgalom rendesen. De éppen sehol semmi, tiszta a bejárat. Őnagysága előttem megindul – és meggondolja! Mintha stop tábla lenne – megáll körbe nézni! Miután nem először jártam így, némi automatikus szitkozódás mellett én is befékeztem – oszt a körforgalom után (még záróvonal volt, bevallom) gyorsan faképnél hagytam. Közeledett a következő körforgalom… Utólag kicsit szégyelltem és szidtam is magamat az eset miatt. De ez volt egy példa arra, amikor biztonsági okokat ideologizálva szabálytalankodtam, tudatosan átléptem egy záróvonalat.

Na, aki olvassa, ne fogja vissza magát! Szabad a kommentelés. Sőt szavazást tervezek. Nincs gond ellenvéleménnyel és vitával, csak trollkodás ne legyen!

Ja, még egy  szempontból nem szeretném, ha felsorolt példáim okán félre értenétek. Mielőtt bárki elfogult szexistának nevezne: pl. a feleségemet kitűnő sofőrnek tartom. És nem azért, mert Ő tartja a családi időrekordot Balatonról haza, még a Volvoval vagy az 1.6-os "rettenetes" Suzukival (ezek nagyjából egyforma tempóra voltak képesek). Mondjuk a komplikáltabb rutinmanővereket inkább átvállalom Tőle (pl. hátramenetben abszolválni a hosszú és meredek balatoni vízes/havas felhajtónkat). Anno az ikerszomszédunk is nő létére úgy és olyan lendülettel manőverezett az emelkedős garázsnál, ahogy egyik fiú sem mert. De a kedvenc, követett és csodált szóló motoros világutazóim is nők, Noraly és Kinga. (Van fiú is, több is, pl. Andor.)

Végül 2 szavazás lesz, mert nem lehet több választ bejelölni. Tehát az első (vagylagos): 

 

 

Második: az eredeti felsorolásom (volt benne "dugó" is, de kivettem, azt mindenki rohadtul utálja), itt is csak egy választ enged a rendszer! 

A bejegyzés trackback címe:

https://papaproject.blog.hu/api/trackback/id/tr9215359436

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

midnight coder 2019.12.20. 13:44:18

Igazából környezetvédelmi okokból nem lenne szabad lakott területen kívül 60-nál, lakott területen belül 40-nél nagyobb sebességet engedélyezni sehol Európában. És akkor mindjárt nem kellene másfél tonnát magaddal cipelni ahhoz, hogy az úton életben maradj. Ami pedig drasztikusan csökkentené a CO2 kibocsájtást, és nem mellesleg a halálos balesetek számát is.

Amúgy szerintem a legidegesítőbb dolog az utakon:
1. A tahó aki bárhol megáll az út közepén - mondjuk legszívesebben a dohánybolt előtt, kikúrja a vészvillogót és bemegy vásárolni.
2. A ratyi motoros aki este 11-kor üvölteti a szakadt vaskecskéjét végig az Üllői úton. Vagy épp az Erzsébet híd közepén kezd el üvöltve egykerekezni.
3. Általában a dudáló tahó. Mész a járdán, egyszer csak valamelyik idióta nekiáll dudálni a füled mellett egy másik autósra. Az esetek 99.9%-ában nem a baleset megelőzése, hanem utólagos kurvaanyázás céljából. A legjobb amikor a másik fél is tajtparaszt és visszadudál.

nyelv-ész 2019.12.20. 13:59:04

Engem speciel a 20 centi magas járdaszegélyek sokkal jobban zavarnak, mint az összes felsoroltak a cikkben. Mag az agyatlanul bringázó potenciális szervdonorok, akik pirosba hajtanak, meg jobbra kanyarodó autót jobbról próbálnak előzni (de csak míg fel nem kenődnek a parkoló autókra.). Mellesleg bringázom is, nem csak autózok, de eszembe nem jutna másfél tonnás vasak között cikázni a záróvonalon.

Sörnyelő 2019.12.20. 14:01:05

Külön megemlíteném az 1-es és 8-as típus kombinációját.
Hatalmas követési távolságot tart. Közte és az előtte haladó között még 2-3 három autó kényelmesen és biztonságosan átférne a zöld lámpán. Ok, legyen óvatos és csinálja ezt, de az ilyenek szinte kivétel nélkül áthajtanak a közben sárgára vagy pirosra váltó lámpán. Gondolom azért mert siet...

Sütemény1975 2019.12.20. 14:14:34

Én a tahó, száguldozó személyautóst utálom, aki már 1 km-ról villog az autópálya belső sávjában, hogy mindenki takararodjon mert jön Őnagysága. Szeretem amikor szabályosan előzök a kamionnal, Ő utolér, és villog. Ilyenkor mire gondol, nyomok egy padlót és felgyorsulok 180-ra? Mert Ő annyira siet. Ilyenkor szoktam lassitani kicsit.

Betteli 2019.12.20. 14:14:48

Néhány iszonyat bosszantó dolog Mucsaröcsögéről (Budapest agglomerációja, falu 5000 lakossal):

1) Az út közepén megálló, szomszéddal locsogó, mögötte a sort letojó helyi lakos. Gondolom, amikor még lovaskocsival járt, akkor ez így rendben is volt.

2) Egyáltalán az út közepén közlekedők, amikor van 2 sáv - ez is valami falusi beidegződés lehet, azokból az időkből, amikor keskenyebb volt az út.

3) A feketeruhás gyalogosok és a szintén feketeruhás kivilágítatlan biciklisek - kb. 80-90%-uk ilyen.

4) Az állomás környéki parkolóhelyeket blokkoló várakozók, akik kivitték a családtagot a vonathoz, de ahelyett hogy elhúznának, beállnak a P+R-nek nevezett susnyás bejáratához.

Egyébként jó itt lakni... *irónia*

Betteli 2019.12.20. 14:16:45

Ja, és azt kifelejtettem, hogy bár van már sok helyen egész normális járda, a feketeruhás gyalogosok mégis az úton szélén közlekednek. És nem, ott nincs világosabb, és nem biztonságosabb, sőt!

erol 2019.12.20. 14:34:45

Én a gyorshajtókat utálom a legjobban. Az utcában ahol lakom 30 as tábla van mert szűk utca, a két kereszteződés között van vagy 50m távolság. Mit csinál a barom, képes padlógázzal kb 60-70-re gyorsítani, hogy aztán padlófékezzen a kereszteződésnél. Majdnem minden második ezt csinálja, de mi az értelme?

csárlszbrunzol 2019.12.20. 14:35:49

@szekőcei: a teljes hasonulás meg smafu?!

csárlszbrunzol 2019.12.20. 14:38:05

@Betteli: "2) Egyáltalán az út közepén közlekedők, amikor van 2 sáv - ez is valami falusi beidegződés lehet, azokból az időkből, amikor keskenyebb volt az út."

Nem falusi. Az egész ország ezt csinálja. Jobbra tarts helyett középre tarts már jó, de leginkább balra tarts van. Ezúton szeretném felhívni a kedves belsősáv-fosó kollégák figyelmét, hogy én most és itt szigorúan a 2*1 sávos utakra gondolok.
A legrosszabb, amikor nincs felfestés, terelővonal, mert ugye jobb szélre nem tudnak igazodni, úgyhogy olyankor van a legnagyobb baj.

funfun 2019.12.20. 14:46:06

Utálom:
- A motorosokat: két sáv között gyakran cikáznak.
- Akik nem akkor teszik ki az indexet, amikor konkrétan előznének, hanem már sokkal előbb. Ha éppen előzésben vagy, esetleg több sávos úton (autópályán) a belső sávban haladsz gyorsabban, mint a külső sávban lévő, elbizonytalanodsz, vajon lát-e, kivág-e eléd, vagy miért is indexel, mikor egyértelműen neked van elsőbbséged abban a sávban. Biztonság kedvéért leveszed a lábad a gázról.
- Akik óvatosan haladnak a belső sávban, onnan ki nem sorolnának, mert majd 10 km múlva balra fognak kanyarodni.
- Mikor nagy a dugó, nem gurul előrébb, ha van hely. Így vagy átsorol valaki a másik sorból, vagy csak annyi történik, a hátrébb lévő kereszteződésbe beragad valaki, és azzal akadályozza az időközben keresztbe meginduló kocsisort, holott még zöld volt, mikor indult, csak szellősen áll a kocsisor.
- Akik dugóban kereszteződésben juszt is kimennek sárga lámpánál, pedig áll előttük a sor. Így a keresztbe jövők sem tudnak közlekedni, ott is torlódás alakul ki.

kéki béla 2019.12.20. 14:55:36

Már a cím alapján is ritka nagy suttyó lehetsz.

kéki béla 2019.12.20. 14:57:42

@Betteli: úttesten közlekedő gyalogost ritkán (sosem) látok. Kivilágítatlan biciklis egyre ritkább. Régebben nem bringáztam sötétben, idén elég sokat. Alig volt ninja...

csárlszbrunzol 2019.12.20. 15:02:57

és hogy érdemben is hozzászóljak:
1. követési távolság nem tartása (min 1 mp, óvatosaknak 2, a legtutibb pedig a 3mp)
2. irányjelző használatának mellőzése
3. elsőbbségi szabályok nem ismerete (főútvonal kanyarodik, jobbkéz rendkívül sokat meg tud zavarni. Azt valahogy a többség a fejébe vette, hogy fizikailag értelmezni tudja a kanyarodási szabályokat, de ha kanyarodó főútvonal van, ott is csak a fizikai síkot képesek értelmezni)
4. STOP tábla ignorálása - de ami ettől súlyosabb, hogy már az sem fordul meg a legtöbbnek a fejében, hogy esetleg más meg fog állni
5. gyorshajtás (relatív és abszolút egyaránt)
6. balra kis, jobbra nagy ívben való kanyarodás
7. balra tartás 2*1 sávos úton, szembejövő majd csak megoldja (ennek barátja a 6. pontban a balra kis ívű kanyarodás)
8. kereszteződésbe behajtás akkor is, amikor látszik, hogy nem lehet majd elhagyni azt
9. elsőbbség nem megadása a gyalogoknak (zebrán és akkor is, amikor arra az útra hajtana rá a majom, amelyen merőlegesen a gyalog át akar menni)
10. alakváltók, szinte en bloc
11. első ködlámpa érdemi köd nélkül (minősített esete: esőben, vizes útburkolatnál)
12. hátsó ködlámpa szinte bármikor
12. be nem állított fényszórók
13. megpakolt csomagtartó, esetleg megpakolt utánfutó esetében nem lejjebb állítani a fényszórót. Pedig már szinte minden autóban lehet ilyet, amelyikben nem automata állítja
14. kúszás 1 (védett útra szeretne ráhajtani a jóember, de már annyira türelmetlen, hogy majdnem koccan oldalról. Figyelem, ez nem az az eset, amikor dugóban araszolunk.)
15. kúszás 2 (pirosnál már annyira menne a jóember, hogy megmozdítja a gépet. Ez inkább szánalom, de jellemzően ezek azok, akik aztán jelentős késedelemmel indulnak el, mikor valóban zöldre vált a lámpa)
16. kúszás 3 (lámpához beáll sorba a jóember, de megálláskor megtart 1,5-2m távolságot az előtte állóhoz képest. Aztán 5-10-30, akárhány másodperc múlva, de még akkor, amikor a sor áll, előregurul. Kétszer mozdul a sor tök fölöslegesen.)
17. védett útra való felhajtáskor megtévesztő sebességgel érkezés. Lehet totózni, hogy lát és meg akar állni, vagy nem lát/nem akar megállni a szentem
18. bárhol megállók kollégák
19. telefonálás. És itt szinte mindegy, hogy kézből, mert a legtöbbnek nem megy a figyelme megosztása. A rosszabb, hogy észre se veszi, csak mindenki más körülötte
20. lámpánál tökörészés (posztoló is írja)
21. holtsávban sunnyogás (minősített esete, amikor még ráadásul mozdulna is az ember, de nem lehet sávot váltania, mert valaki szinkronúszik mellette)
22. gyorsítósáv hosszának nem kihasználása (pályára felhajtva 60-nal azonnal a külsőbe vágódni, ahelyett, hogy vagy elrúgná a paripának és érdemben gyorsítana, vagy legalább akkor csatlakozna be, amikor nem zavar.)

Kábé ennyi. Nyilván, lenne még millió, de ezek talán a leggázosabbak. Van köztük veszélyes, van köztük szimplán csak bosszantó. De szinte a legtöbbje egy kis türelemmel, másikra való odafigyeléssel eliminálható lenne. De ahhoz gondolkodni kéne, amikor az autóban ülünk. És sokszor a másik fejével. Na, ez nem megy, és amilyen individualista köcsögök vagyunk, soha nem is fog.

Fülig José 2019.12.20. 15:13:11

na ehhez képest Máltán:
1: simán megáll az út közepén dumcsizni Johnnyval, a többi mögötte szépen kivárja
2: a buszt befűzik a legkisebb kib.szott sikátorba is, de a pilóta padlógázzal hajt ott is
3. gyalogátkelő, zöld lámpa, kelnék átfele de a tag rámdudál meg mutogat, hogy ő nem fog megállni, de mehetek ha úgy gondolom
4. papper szerencsétlenkedik az út közepén, indexről nem is hallott tükör meg nincs a tragacson, mögötte kb100an várnak
lehetőségre, egyesével suhannak el ahogy tudnak
5. még a kormány is a rossz oldalon van :-)

DE MÉGSE IDEGBETEG SENKI, NEM DUDÁLNAK ESZÜK NÉLKÜL MEG FÚJNAK VÉRES HABOT A SZÁJUKBÓL KURVAANYÁZÁS KÖZBEN...na hogy van ez?!

szóval a gond a magyar paraszttal van, amelyik MINDIG SIET valahova kurvául, és ő a legeslegfontosabb entitás az univerzumban ígyhát mindenki kotródjon...ha megérkezik, nem fog nekiállni parkolót keresni mint a béna turisták, megáll az út közepén (szamos cuki XII ben megvan? még a villamos se fér el a bömbis istencsászároktól), a kettő között meg ott megy és azt csinál amit akar "mer ilyen lippsi majmok egy kipcsaknak ne mongyàk meg micsináljon..."

HgGina 2019.12.20. 15:15:15

Engem az "en bloc" helyett "anblock"-ot írók idegesítenek a legjobban. Ők, úgy en bloc.

stenonis 2019.12.20. 15:18:36

A poszter felvállalt az utálatot felvállalom én is. Nagyon sok autós posztnál előjön a lassúhajtós komment. Miért nem esik le senkinek , hogy lassan kisebbet ütközöl mint 130l v többel. Vagy kanyar beérsz egy traktort nem mindegy h 70-90 -140 a tempód hogy reagálj. Ld első hozzászóló. Ki miért megy lassan a poszton említetteken kívűl, 1-2 példa: 8 ó helyett két műszakot húzott le és fáradt de hazaérne, kezdő, rutintalan , lehet hogy tényleg rossz sofőr de a megszüntetett busz-vasutvonalak miatt még így is hazaér pl. 30 perc alatt másfél óra helyett. A poszter maga vallja be hogy szabálytalan de mivel ő teszi az nem veszélyes, sőt a felesége tempójával is dicsekszik. Egyszer kiprópáltunk egy Pécs -Balaton utat kreszt betartva nem 70l s bevállalósabban 10 perc volt a különbség. A lassúhajtót meg lehet előzni ott a másik sáv amint a forgalom lehetővé teszi. Én is 90l tögymörgő vagyok, ha valaki beér index jobbra, menjen. Feltartani undorító s veszélyes az tény . A telefonhasználat , filmnézés menet közben, meg kövezzetek meg a gyorshajtás baleseti ok. Feltart autópályán a 130l tötymörgő? Tény h. Jobbratartás van de 130s határ is. Vagy hsz ben vagy a posztban volt pelda USA mindenki 110 ott miért működik?
Köszónöm ha elolvastad széles utat mindenkinek!.

HgGina 2019.12.20. 15:22:00

1. agyilag rózsaszín csajszik
2. kínaiak
3. az első kettő kombinációja

csárlszbrunzol 2019.12.20. 15:38:59

@stenonis: "...volt pelda USA mindenki 110 ott miért működik?"
Azt sejtem, hogy nálunk miért nem működik. Valahogy az az érzésem, hogy amellett, hogy türelmetlen, türhő faszkalapok vagyunk - és ez az utakon is kijön szépen, mint bárhol máshol - , még van öntudatunk is. A vezetési tudás egyfajta önkifejezés. épp ezért mindenki nagyon tud vezetni, jobban, mint a többiek. Valami másik furcsa értelmezési probléma folytán nálunk az "tud vezetni", aki nyomja. Szóval ha valaki "tötymörög", akkor az nem tud vezetni. Aki igyekszik betartani a szabályokat, az sem. Ezeket betartani egyenbirka dolog. Inkább küzdeni jobb egymással az együttműködés, udvariasság, megfontolás, gondolkodás helyett. Egymás életét nehezítjük meg a nagy tudással. És mivel senki nem szeretne az aljába tartozni, ezért nyomja mindenki. És bizony nagyon sok olyan nem tud, aki azt hiszi magáról, hogy zseniális. Ez valami olyasmi, mint Hofi mondta az észről: igazságosan van elosztva a világban, mert mindenki azt hiszi, hogy neki több jutott, mint másoknak. Hát így.

UI: utólagos engedelmeddel hadd jelezzem, hogy a ragozásod hiánya eléggé nehezíti a megértést. Alapszabály, hogy szótő+rag. Ha számjegyekkel írsz le egy ragozott számot, akkor a ragot kötőjellel és teljesen érdemes utána írni. példák: "70l" helyett 70-nel (betűkkel írva így néz ki: hetvennel, azaz szótő: 'hetven' és rag: 'nel') vagy "130s" helyett '130-as'. Köszönöm!

jobbal 2019.12.20. 16:35:34

A Románok lepukkant sprinterei okozzák a legnagyobb problémát. Semmi index mint a Magyar BMW-knél (érdekes, hogy kicsit nyugatabbra menve alap áras az index a bömbiknél). Simán eléd vág a pályán. Véleményem szerint a Román hatától befelé 20 km-re kellene egy kötelező műszaki állomás (Mint Rajka előtt a tengelysúly mérés) ahol minden 1,5 tonna feletti autót ellenőriznek és büntetnek. Ha nem megfelelő az autó akkor elkobzás és nem bünti. Ahogy az alkohol fogyasztás 0 tolerancia akkor ezek a fals és utólag beépített ledes, xenon fényeket használó átutazók használják Ez még Orbánnak is bevétel lenne esetleg szétoszthatja a szerettei közt de ez mindegy .

room_101 2019.12.20. 16:36:23

Én kétfajta autóst utálok. Az egyik tötyörög előttem, nem bírok tőle menni annyival, ahogy szeretnék.
A másik meg a száguldozó, aki belejön a seggembe és le akar tolni.
Nem értem, miért nem akar mindenki hozzám alkalmazkodni? :-))))))))))))))

Lóval ne 2019.12.20. 18:04:25

Így Karácsony táján szerintem igazán szükség volna egy 'miket szeretek leginkább a magyar közlekedésben' lista is. Hát tessék:
1. A lassan utazókat. Igen, én szeretem őket. Mikor sietek akkor a KRESZ kifejezetten javasolja, hogy előzzem meg őket, tehát zavarni nem zavarnak, de valahol azért jó dolog, hogy az ember a mai rohanó világunkban még választhat, hogy pont olyan tempóban végzi a dolgokat, amely neki kényelmes. Gyorsétterem, gyorsforgalmi út, gyorsrandi? Ugyan, éljen a lassan utazás! Pacsi és tisztelet minden lassan utazónak!
2. A buszokat. Oly gyönyörű és rusztikus buszparkunk van, ráadásul tele a magyar ipar remekeivel, mily szép az Ikarus vagy Credo is. Ráadásul minden egyes busz több tucat idegesítő autóstól szabadít meg. Csodásak!
3. A tisztességben karban tartott öreg autókat. Tetszik vagy sem, de Magyarország Európa Kubája. Nem mi választottuk, hogy koros járművekkel autózzunk. Vagyis éppen egyéni szinten valaki eldöntheti, hogy akar-e 20 éves öreg autóval járni, de tömegesen nem igazán, mert a gazdasági törvényszerűségek győzedelmeskednek. Így nálunk kötött ki az európai roncstelepek színe-java. Meg még az is, ami a szocializmus és '90-es évek hagyatéka. Persze kezelhetné a lakosság úgy is ezeket az autókat, hogy addig mennek velük amíg megéri aztán kuka (van aki így is bánik velük), de nagyon is úgy tűnik, hogy van a társadalom egy részében valami belső műszaki igényesség arra, hogy a tárgyainkat jó gépész módjára karban tartsuk. Nekik is maxi riszpekt, hozzon alkatrészt a Jézuska!
4. A kisautósokat. Igen - az öreg autósnál talán csak egy rokonszenvesebb típus van, a kisautós. A kispolgár aki nem nyújtózik túl a saját takaróján és azt mondja, hogy inkább legyen garázs kis autóval mint sem nagy autó garázs nélkül. Mit neki oly luxus mint egy Swift vagy Punto, mikor az Alto és a Panda még ezeknél is kisebb lábnyomot vájnak a Földbe? Éljen a racionalitás, éljen a kisautós polgártárs!
5. Az útkarbantartókat és infrastruktúra építő mérnököket. Bizony nem egyszerű szakma - s a legkevésbé sem hálás. Az útminőség, kátyú kialakulás és társai tipikusan olyan témakör amikről minden fotelhuszár azt hiszi, hogy ért hozzá de nem. Egyébként gyönyörű szakma, s kertelés nélkül ki kell mondani, hogy nagyobb megbecsülést érdemelnének a területen dolgozók a fizikai melóstól kezdve a fehér gallérosig. Pláne azokat akik a politikai korrupciónak is ellenállnak.

erol 2019.12.20. 18:16:06

@Lóval ne: Tök jó, egyetértek!

Bambano 2019.12.20. 18:16:40

tessék végre egyszer és mindenkorra megszokni, hogy a fénykürt nem való az előzési szándék jelzésére. utálom, ha elvakítanak, főleg sötétben, pont, amikor egy veszélyes manőverbe kezd. ne csodálkozz, ha utána egy darabig megyek mögötted fénykürttel, hogy érezd, milyen törődést adtál.

az előzési szándék jelzésére a duda való. szokjuk már meg végre!

más.
az adaptív tempomat is villogtatja a féket. ha pl. mögöttem jössz, nem az van, hogy lábszárerősítő mozdulatokat végzek (=ugrálok a pedálokon), hanem az, hogy letettem mindkét talpam a padlóra, a kocsi vezeti magát, és az adaptív tempomat időnként fékezget, ha úgy érzi, elém vágott valami. ha az előtted menő autó rendszám vagy egyéb jelek alapján akár korszerű is lehet, ne ítéld el a sofőrt.

nyelv-ész 2019.12.20. 18:24:13

@Lóval ne: Európa Kubája??? Tőlünk keletre még Európa van, nézz körül arrafele is.

stenonis 2019.12.20. 18:26:27

@csárlszbrunzol: rendben tudomásul vettem.:) A mondandóddal egyertek de hol a megoldás? Nincs az a rendőri szigor ami ezt megoldja.

Bambano 2019.12.20. 18:28:01

@Betteli: az út közepére azért szoknak rá az emberek, mert sem a padkát, sem az út szélét nem szokták rendesen megcsinálni, emellett a magyar építőiparnak komoly problémát okoz a csatornafedelek szintbe építése. aki nem szeretné otthagyni a felnijét, ráfját, az nem megy az út szélén.

Lóval ne 2019.12.20. 18:50:50

@nyelv-ész: Tőlünk keletre tényleg mindenki csak lelakni akarja az öreg autókat aztán kidobják és hoznak be pár évvel fiatalabbat, a magyar lakosságban meg van valami furcsa igény arra, hogy az öreg autó is megkapja az életre a lehetőséget. Persze nem mindenkinél érzékelhető ez a törődés, de sokkal szélesebb körben általános, mint tőlünk még keletebbre. Lehet, hogy kulturális jellegű, hogy nálunk megbecsülése van az idősödő tárgyaknak, de a veterános körökben is egyre elismertebbek a magyar szakműhelyek akik mondjuk csak egy öreg zöldséges Mercivel kezdték.

Alick 2019.12.20. 18:51:15

Egymás seggében haladó, féktávot leszaró autósok - autópályán rengeteg ilyet látni.
Ha közben még a telefonját is baszkurálja, tuti belemagy az előtte fékezőbe.

akrosztikon 2019.12.20. 19:29:34

Mindenkinek nagy szeretettel javaslom a posztba belinkelt videó megtekintését. Ez lenne az: www.youtube.com/watch?v=qCRXVzog6JA. A videón a szerzőt láthatjuk, ahogy a belső sávban motorral ráfut egy autóra, villogtat, dudál, majd szépen még bele is mászik az autó fenekébe. A kommentár, amivel feltöltötte a videót, mindent elmond a szerzőről. Egy igazi fogalmatlan tahó, aki feleslegesen agresszorkodik és még utólag sem jut eszébe az, hogy ha az általa letolni kívánt autó vezetője dühében befékez előtte, akkor ő repül is egyenesen a temetőbe.

Én személy szerint extrán odafigyelek a sérülékenyebb úthasználókra (motor, biciklis, gyalogos), így soha nem volt személyes konfliktusom motorossal, de mindig megmosolyogtat, amikor külső szemlélőként vagy a neten azt látom, hogy motorosok keménykednek autósokkal, plána teherautóval autópályán. Ezek az emberek tudatosan meg akarnak halni vagy tényleg nincsenek tisztában azzal, hogy ha motoros és autós ütközik nagy sebességgel, akkor szinte biztosan a motoros fogja húzni a rövidebbet?

Végül itt egy jó tanács azok számára akik megérkeznek egy náluk lassabban haladó mögé a belső sávban. A feladat annyi, hogy felveszünk egy normál követési távolságot, figyeljük az előttünk haladót és a külső sáv forgalmát. Ha a külső sáv tele van és sem az előttünk haladó sem mi nem tudunk kisorolni, akkor haladunk az előttünk lévővel azonos tempóban, tartva a követési távolságot. Ha szabad a külső sáv, akkor várunk pár másodpercet, ha az előttünk haladó kiteszi az indexet, akkor megvárjuk, hogy kisoroljon és utána haladunk tovább a belső sávban annyival, amennyivel jónak gondoljuk. Ha a külső sáv szabad, de az előttünk haladó nem akar kisorolni, akkor mi kisorolunk, megelőzzük a külső sávban és utána egészen addig a külső sávban haladunk az általunk jónak látott sebességgel, amíg egy nálunk lassabb autó miatt be nem kell mennünk a belső sávba. Pontosan tudom, hogy jobbról előzni szabálytalan, de semmi veszélyes nincs benne, nem terrorizáljuk az elöttünk haladót fenékbemászással és talán még észre is veszi, hogy ideje lenne szépen kisorolni a külső sávba.

2019.12.20. 19:45:33

@csárlszbrunzol: "21. holtsávban sunnyogás (minősített esete 2: este reflektor + ködlámpa bekapcs, beállításuk a tükrömet célozzák, és 80 km-en keresztül sem mozdul ki a szinkronúszásból)
@nedudd_ki: nekem van. Ha leveszem a gázról a lábam, és nem érintem újra pár mp-n keresztül, akkor befékez és (viszzakapcsolgatva sajátmagát) majdnem megáll, kb 0,5-1 km/óra sebességig lassít le. Állítólag 10 mp után vészvillogó is van, még nem próbáltam ki.
@Fülig José: egy héten keresztül, egy délibbnél is déli olaszországi faluban aludtunk egy házban és panaszkodtunk a közlekedésre, hogy mindenki átmegy a piroson, gyalogosok, autók, mopedek. A házi bácsi nem is értette a panaszkodást, mert teljesen természetes, hogy akkor mész, amikor tudsz, nem akkor, amikor zölded van. Akkor minek a lámpa? Hát azokat csak úgy kiraktak pár éve, de nem szeretjük, nem használjuk! (70-es évek közepe)

@Lóval ne: +1

csárlszbrunzol 2019.12.20. 20:02:18

@jobbal: "A Románok lepukkant sprinterei okozzák a legnagyobb problémát."
Ha csak ennyi lenne a problémánk... Sajnos a szoorú valóság az, hogy a Föld szívcsakrája hiába van a talpunk allatt, bizony a honfitársaink maguktól is tudnak hozni ezt-azt közlekedés címszóval.
"Semmi index mint a Magyar BMW-knél (érdekes, hogy kicsit nyugatabbra menve alap áras az index a bömbiknél)."
Kezd el nézni, hogy kik nem használnak irányjelzőt. Lehet, fura lesz, de a bömbik vezetői gyarkabban használják, mint más márkáké. Bizony, a Suzukik, Opelek, VW-ek, Ford-ok, Citroen-ek arányaiban szarabbak.

csárlszbrunzol 2019.12.20. 20:07:49

@nedudd_ki: Nem vagyok abban a helyzetben, hogy megitéljem mit akart a költő, de ami engem illet, azt gondolom, hogy két eset van, amikor ez a féklámpa-villogtatás tényező lehet:
1) emberünk néha nyom egy féket. Látszólag semmi nem indokolja, de nyom. Ennek alváltozata, amikor kanyar, kereszteződés előtt rásimít, de akár csak annyira, hogy még csak érdemi lassulást se okozzon. Tipikusan értelmetlen.
2) emberünk seggében autóznak aki ezt nem feltétlen kultiválja. Ha engem kérdezel, ez utóbbi tipikusan a kocsmai verekedéses eset: úgy kezdődött, hogy visszaütött.
Szóval ezt viszonylag egyszerű megelőzni: nem kell a picsájába bújni senkinek.
Ha meg mégis az 1)-es eset van, azzal tényleg nem lehet mit tenni.
Van még az a marginális is, amit említesz és ez megy manuál váltóval is. Valaki gyorsabban megy, mint szeretné és nyom egy féket. Ilyenkor vagy érdemben lassul, vagy ld 1)-es pont. De bármelyik eset is, ezzel együtt kell élni - énszerintem.

]{udarauszkasz 2019.12.20. 20:08:39

Maximalisan egyetertek a bloggerrel. Igaz, en nem motorozom, ellenben kamionnal jarok sokat. Tudom, hogy lassabban megyek (kamionnal) a szemelyautoknal, indexelek is jobbra, ha lehet elozni, segitek, ahol lehet, mert engem is idegesit, ha barmi forgalmi akadaly van elottem.

csárlszbrunzol 2019.12.20. 20:17:31

@stenonis: Sőt, ezt rendőri szigorral önmagában nem lehet elérni, bár sanszosan sokat lehetne javítani. De ennek a fejekből kéne jönnie, egyfajta belső drive-ként. Nem feltétlen hiszek az ilyen kikényszerített dolgokban. Abban benne van az is, hogy ha most rendőrt látnak, akkor azonnal satu, ha kell ha nem. Ha meg valamit félig be is tartanak, akkor amint "nem látja senki", már rúgják is. ld: feloldás előtt 200m-rel már rúgni kell, mert megáll a Föld forgásában, ha nem.
Másrészt azt már valóban hozzá se tettem, hogy nálunk még mindezekhez adódik az is, hogy a szabályok betartatása nem feltétlen feladata az erre szentelt szervnek.
És hogy mi a megoldás? Sajnos nem tudom. Igényem lenne a változásra és mint afféle Gandhi :), annyit tudok tenni, hogy én úgy megyek, ahogy szerintem kéne. Nagyon nem vettek még eddig példát rólam :). Bár fontolgatok változtatást. Például azon erősen morfondírozom, hogy ezentúl körforgalomban majd indexelek balra. Befelé is már. Ennek az lehet az előnye, hogy a következő bejáratnál is már látják, hogy nem fogok az elsőnél kihajtani. Aztán a kihajtásom előtt eggyel át fogom váltani az irányjelzőt jobbra. Hátha nem akarnak majd annyian behajtani elém. Ezzel a fene nagy nyereményünkkel, hogy nem indexelünk, ugyanis csak ezt értük el. Vagy hiába héderezünk behajtásnál, vagy elénk ugranak a kamikazek. Szerintem megérte. Tényleg fölösleges az irányjelző használata ebben az országban. És ez még csak egy eleme az egész katyvasznak, amit összehoztunk magunknak. Most meg már együk meg.
Szóval sajnos nem, nem tudom, mit kéne tenni. A nyilvánvalón kívül, hogy mit és hogyan ellenőrizzen a Rendőrség. A traffipax ide kevés; nagyon.

serantnemo 2019.12.20. 20:19:40

Sok minden igaz ezekből, de a legrosszabb a koperáció hiánya. Nagyon kevesen nézik azt hogy, ha együtt müködnének, mindenki jobban járna. Inkább itt vezetik le az indulataikat. Ez igaz a tötyörgökre és a száguldókra is.

csárlszbrunzol 2019.12.20. 20:20:09

@Bambano: Nyilván ezért látsz terelővonal-huszárokat a vatta új vagy frissen felújított utakon_is_.
Szerintem meg csak renyheség, energia-minimumra törekvés. Esetleg nem érzik az autót. Vagy megszokták, hogy a gyorsak belül mennek és már a sávon belül is így sikerült elhelyezkedniük.
Akárhogy is, ezzel is csak egymást segítik. Sokkal jobb és könnyebb úgy menni, hogy mindenki balra tart.

csárlszbrunzol 2019.12.20. 20:32:36

@]{udarauszkasz: "mert engem is idegesit, ha barmi forgalmi akadaly van elottem. "
Szerintem a legtöbben így vagyunk ezzel. A lényegi különbség, hogy ezekre hogyan reagálunk. Sajnos most a kialakult reflex, hogy megpróbáljuk letolni a faszba az akadályt. Ne vedd Magadra, de kamionnal már számtalanszor jártam úgy, hogy ment előttem 80-nal, megelőztem. Jött egy 60-as korlát. Lelassítottam 60-ra, kamionos jóbarát meg utolért és állt is be a picsámba. Szóval előtte Ő képezett "akadályt", aztán mikor fordult a kocka, akkor letolt a faszba. Duplán inkorrekt, ha ebből indulunk ki, mégis megtörtént. És mindezt azért, mert megpróbáltam betartani azt a szabályt, amit a kamionos kolléga meg nem. Fair?
Másrészt meg az igazi javulás az lehet, ha nem akadályként látjuk majd egymást. Pláne nem _leküzdendő_ akadályként. Feltehetőleg van annak oka, amikor "tötymörögnek"* az ember előtt. Vagy akadályoznak. Amúgy is, akadályozni elvileg lehetne. De már ott tartunk, hogy ha picit is megakad a szent járműforgalom, akkor istentelenül ki tudnak kelni emberek magukból.
Még egyszer: ne vedd Magadra, csak a Te hozzászólásodra reagáltam.

* tudunk mondjuk ott tartani is, hogy bizonyos emberek szemében a szabályos dolgok (akár sebesség megválasztása) is tötymörgés.

]{udarauszkasz 2019.12.20. 20:38:20

@csárlszbrunzol: Egy kamion 90nel le van szabalyozva. Nem kepes tobbel menni, csak ha megguritja lejton. Azonkivul a tehetetlen tomegenek koszonhetoen talan azert ment a seggedbe, mert nem volt kepes akkorat fekezni, mint egy szemelyauto. 40 tonnaval, csak motorfekkel masfel-2 km-t lazan el lehet gurulni egy nyergessel, sik teruleten, 0 gazzal, 0 fogyasztassal.

ze11 2019.12.20. 20:39:56

@Sütemény1975: Autópályán. Szabályosan. Előzni. Kamionnal. Mesélj még... :-D Amikor 100-ból 99 esetben a beállításbeli eltérés adta 2-5km/ó különbséggel sz@rakodtok egymás mellett, az minden, csak nem szabályos előzés, pláne, hogy akadályozod a belső sávban haladó forgalmat.
Megjegyzem, volt alattam/mögöttem B-kategóriánál (jóval) nagyobb jószág is eleget - ebből adódóan igyekszem megértő lenni, de amikor ilyen "előzést" látok, meg olyan követési távolságot, amibe egy hangyapöcs nem férne be, nem, hogy egy személyautó, akkor nagyon sokat gondolok az adott truck balegyseében ülő egyén mamájára :-) Ettől függetlenül (vagy talán épp ezért) nagyon hasznosnak tartanám az "úrvezetőket" vizsga előtt 1-2 órára beültetni egy C kat. teher vezetőülésébe, és kivinni a forgalomba.

oktata 2019.12.20. 20:40:21

Köszönöm a hozzászólásokat! Külön a köszönet ezek színvonaláért. Örömmel tölt el, hogy lehet még kulturáltan eszmét cserélni valamilyen témakörről. A poszt szándékosan volt kicsit provokatív, ennek ellenére eddig a reakciók lényegileg normális mederben maradtak. Az észrevételek döntő többségével pedig alapjaiban egyetértek. Részben még azokkal is, amelyek valamilyen formában nemtetszésüket, vagy kritikájukat fejezték ki. Igyekszem levonni a tanulságokat. Mindenki más, nincs 2 egyforma ember. Az én szememben ez így van jól, helyénvaló. A közutakon azonban ott van ez a sok nem egyforma ember. Közös felelősségünk, hogy vigyázzunk magunkra és egymásra. Azokra is, aki egy adott pillanatban idegesítenek. A „gyorshajtókra” és a „lassúhajtókra” egyaránt. Talán eljön még az az idő, amikor hasonló posztok okafogyottá válnak.
Kellemes Ünnepeket Mindenkinek, balesetmentes közutakat, a motorosoknak széles utat!

csárlszbrunzol 2019.12.20. 20:40:39

@serantnemo: Azt gondolom, hogy egyrészt baromi nagy +1 Neked.
Másrészt, amikor a "vezetni tudás" felmerül, akkor ennek mindig három síkját látom:
1) az autó(jármű) kezelése
2) a forgalom kezelése
3) kooperáció
Sokszor, amikor látom, hallom, olvasom a "vezetni tudást", mindig azt gondolom, hogy a legtöbben az egyes és a kettes pontra gondolnak. És meggyőződésem, hogy a hármas jobbára senkinek nem szokott eszébe jutni. Szóval köszi, hogy ezt írtad, ez is még egy olyan hozzászólás, ami némi reményre ad okot.
az egyes síkok kicsit kifejtve:
1) érzi a gépet, tudja, hol van, mit tud. Ismeri a határait. Megfelelően kezeli
2) Figyeli és képes együtt élni a forgalommal, felismeri a dynomer helyzeteket is akár. Ennek egy felsőbb szintje, ha _tudatosan_ vezet. Ha viszont nincs megfelelő tudása a 3)-ban, akkor igyekszik csak a maga javára használni azt és leküzdendő akadályt lát csak a másikban. Sajnos a döntő többség megreked az 1) és 2) szinten. Sok olyat is látni, hogy a képzelt képesség és a valóság sajnos nem fedi egymást, szintén 1) és 2) esetén.
3) itt az lenne a cél, hogy nem csak jól kezelem a járművet, átlátom a forgalmat, hanem együtt tudok és akarok is működni másokkal. Mivel végtelenül induvidialisták vagyunk, nálunk ez hiányzik a leginkább.

csárlszbrunzol 2019.12.20. 20:47:50

@]{udarauszkasz: Meglehet, hogy hangyányit félreérthető voltam.
Nem az a bajom, hogy nem ment 90-nel. Toleráltam. 80-nal szabályos, menjen is annyival.
A bajom az volt, hogy lett volna lehetősége, tere bőven lelassítani, de ezt már csak kifejezetten a picsámban _akarta_ megtenni. Nem a semmiből teremtette elé a (és elém) a jóisten a 60-as korlátot. Belátható, egyenes út. Messzebb voltam előtte. Nem szerette volna betartani, de sajnos én akadályt képeztem előtte, mert én meg be akartam.
Ott tartunk, hogy a szabályosan közlekedőt veti ki magából a "rendszer". Szerintem ez nem jó így.

stenonis 2019.12.20. 20:50:59

@csárlszbrunzol: a trafi azon az 50 méterem " hatásos" talán láttad az a 2 videót amit rendőrautókból készítettek, jellemző, hogy volt jópár komment ami a rendőrt ekézte, addig mit akarunk mi ?:(

]{udarauszkasz 2019.12.20. 20:53:30

@csárlszbrunzol: Itt te valoszinuleg aldozat vagy, de nem csak a kamionose, hanem esetleg aze az idiotae is, aki indokolatlan helyre helyezte ki (felejtette ott?) a 60ast.

stenonis 2019.12.20. 20:54:49

@]{udarauszkasz: életemben nem vezettem kamiont ergo elhiszem, hogy le van szabályozva de akkor enyhe emelkedőn 90 el utol sem érem. Hogy is van ez?:)

csárlszbrunzol 2019.12.20. 20:57:18

@funfun: "- Akik nem akkor teszik ki az indexet, amikor konkrétan előznének, hanem már sokkal előbb. Ha éppen előzésben vagy, esetleg több sávos úton (autópályán) a belső sávban haladsz gyorsabban, mint a külső sávban lévő, elbizonytalanodsz, vajon lát-e, kivág-e eléd, vagy miért is indexel, mikor egyértelműen neked van elsőbbséged abban a sávban. Biztonság kedvéért leveszed a lábad a gázról."

Hú, ez mennyire fontos pedig és elsikkadt! Kooperáció ez is.
Nálam a következő szokott előfordulni: megyk a külsőben, 130 tempomattal. Utol fogok érni egy lassabban haladót. Belül jön valaki, szabályos tempó fölött. Látszik, hogy egyszerre érnénk oda. Jelzem az idejekorán kitett indexszel, hogy bizony, én, szabályos hülye is szeretnék ám előzni. Két reakció jöhetne erre:
- belső sávos ember rendes lesz és lelassít picit, hogy ne nekem kelljen 130-ról 80-ra lassulnom
- belső sávos ember felgyorsít, hogy ne zárjon be. Ha már eleve is gyorshajtott, akkor még nyomni picit már mindegy a szabályosság szempontjából.
És van a harmadik variáció: belső sávos ember nem csinál semmit, oldja meg a szabályos arc. Általában e legutóbbi szokott lenni a valós eset.
Kooperáció.
Ja, és olyat is ritkán látok, hogy a háromsávoson valaki a középsőből (ahol általában pedig indokolatlanul és tartósan megy) beváltson, ha egy szélsőbe tévedt idióta szerencsétlen utolérne egy lassabb járművet)

csárlszbrunzol 2019.12.20. 21:00:19

@oktata: "Mindenki más, nincs 2 egyforma ember."
Viszont a szabályok mindenkire egyformán vonatkoznak. És az sem oké, ha alternatív szabályaink vannak (jó, de amikor az olyan _egyedi_! :D)
Vagy az sem, ha válogatunk.
És az sem okés, amikor valaki megindokolja, hogy miért válogat a betartandó szabályok közül.

Denise Hogyisdugják 2019.12.20. 21:04:35

ne fogyassz, bmeg és akkor nem kell a kamionokat kerülgetned. igaz. akkor hamarosan tankolnod sem kell :-/

csárlszbrunzol 2019.12.20. 21:05:23

@]{udarauszkasz: Állandó tábla. Azóta már VÉDA is van ott. Azóta 40-50 között változó sebességgel mennek át alatta. Aztán a trafi után felgoyrsulnak, utolérnek és mivel én megvárom a feloldót, így megint csak van alkalmuk beleállni a seggembe. És ezt nem csak kamionnal. Bármivel, típustól, gyártótól függetlenül. Ha gondolod, van olyan felvételem, amikor egy teherautós fószer integetett és a száját járatta, hogy hogy merek én ott 60-nal menni.

Másrészt meg azt gondolom, hogy elsőként be kéne tartani azt, amit előírtak és utána nézni, mi miért van kinn. Biztos írtam már, de a lámpás kereszteknél sem vicc a max 60-as korlátozás. A legtöbben mégis nyilvánvalóan indokolatlannak tartják, hiszen szinte senki nem tartja be. (amúgy dilemmazónának hívják a kifejezést, ha valaki utána szeretne nézni)

csárlszbrunzol 2019.12.20. 21:06:50

@stenonis: Pont azt írom, hogy NEM a trafi lenne a megoldás. Félre ne érts, sajnos kell az is. De amiket itt írunk, azok legtöbbjét egy sima trafi nem mutatja meg.

]{udarauszkasz 2019.12.20. 21:24:40

@stenonis: azert nem ered utol, mert a kamion oraja be van kalibralva, es idealis esetben a valos, gps 90el megy, mig a szemelyauto oraja valos 90nel mar gyakran 97-100at is mutat akar. Es mivel szemelyautoval nem mindig bekapcsolt navival rohangasznak, csak a szemelyauto orajara hagyatkoznak. A 60 sokszor valojaban csak 55. Palyan a valos 130nal mar 140et mutat az ora az en szemelyautomon.

Bambano 2019.12.20. 21:37:05

@akrosztikon: a szófordulat, hogy megelőzöd a külső sávban, szabálytalan. tehát vagy azt csinálod és AZT IS MONDOD, hogy kimész a külső sávba, és saját sebességeddel haladsz (elhaladsz mellette), vagy megbüntet a rendőr.

csárlszbrunzol 2019.12.20. 21:40:01

@]{udarauszkasz: kis mintát alapul véve (kábé a magyar átlag távot hajtom egy évben csak) inkább olyan 85-88km/h-s tempó körül szórnak, legalábbis a nyergesek. És ez "valós" tempó.

Bambano 2019.12.20. 21:40:38

@funfun: "Akik nem akkor teszik ki az indexet, amikor konkrétan előznének, hanem már sokkal előbb.": gyengébbek kedvéért a kresz azt mondja, hogy az előzési SZÁNDÉKOT indexszel kell jelezni. tehát nem akkor teszed ki az indexet, amikor megkezded a sávváltást, hanem lényegesen előtte.

Bambano 2019.12.20. 21:46:35

@csárlszbrunzol: nem, nem vagy szabályos, ha kimész előzni úgy, hogy a mögötted jövő már megkezdte a te kocsid előzését.

csárlszbrunzol 2019.12.20. 22:18:40

@Bambano: talán nem jött le a lényeg: a kooperációról - vagy annak hiányáról - írtam. A belső sávos arcnak van lehetősége együttműködni. Pár fok mozdítás a bokán meg tudja oldani. A külsőben haladónak három választása lehet:
- nyom egy féket, lelassul, utána előz
- nyom egy kövéret és előz
- nem nyom kövéret és akkor előz továbbra is 130-cal, ha max zavarással ki tud sorolni a hátulról jövő elé

Melyik megoldást írtam le a fentiek közül?

szánmonoxid 2019.12.20. 22:22:16

Engem meg az a szar helyesírás irritál, amivel te rendelkezel.
Ahogy az általad felsorolt vezetőknek nem lenne szabad vezetniük, neked pont úgy nem lenne szabad írnod.
Mert nem tudsz.

Sütemény1975 2019.12.20. 22:45:32

@ze11: javaslom nézd át a szabályokat. 22 - 06 kozott otthon is elozhetek ha tábla nem tiltja. de amugy nem magyarorszagról beszélte., hanem általában.
2 - 5 km? igen, siman. nehogy már nekem kelljen lassabban menni, csak azért hogy neked jó legyen. kibirod amig elozok. ha nincs turelned, ne vezess.
elmesélem neked hogy pl Angliában szinte ismeretlen a tgk elozési tilalom. 99% ban mibdenhol elozhetunk. es erdekes modon senkit sem zavar.

oktata 2019.12.20. 23:11:57

@]{udarauszkasz: Köszönöm, hogy nem kaptad fel a vizet az általam írtak miatt! Nem a kamionosokkal van bajom, hanem a méretkülönbségek miatt tartok a kamionoktól. Igen, nagyon sok kamionos kifejezetten segítőkész. Mindig meg is köszönöm, ha segít nekem indexeléssel. Autóval, motorral egyaránt.

oktata 2019.12.20. 23:17:05

@csárlszbrunzol: Szerintem igazad van. Gyakran indexelek balra körforgalomban, ha nem megyek ki rögtön a következő kijáraton. Mint ahogy a kihajtást is jelzem természetesen.

csárlszbrunzol 2019.12.20. 23:21:17

@oktata: én még nem használom így. Csak fontolgatom.
Ez amúgy amolyan válságtünet. Vagy hiperkorrekció. Vagy nevezzük bárhogy. Valahogy azt gondolom, hogy ha mindenki szépen használná azt a tetü kart, akkor nem kéne, de hát valamiért nagyon jó nem-indexelni.
No, nekem már rég fellőtték a pizsit, úgyhogy most igyekszem követni. :)

oktata 2019.12.20. 23:27:07

@csárlszbrunzol: Igencsak egyetértek! Nem a szabályokra gondoltam, hanem a kképességekre, készségekre, viselkedésre, idegállapotra és társaira.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2019.12.21. 00:43:23

@stenonis: Ezt én is utálom, főleg autópályával kapcsolatos társalgásban gyakori a nézet, hogy az autópályán csak 130-cal érdemes menni. Meg úgy egyébként is jellemző az "indokolatlan" tötymörgés miatti panaszkodás, ezek szerint ők ráolvasással megállapítják, hogy nem vagy fáradt, nem tévedtél el, nincs semmi törékeny az autóban és az autónak sincs semmi baja. Pláne azért irritál, mert most így hat év jogsi után viszonylag magabiztos vagyok én is, de az első egy-két évben bizony "megfontoltan" vezettem. Egyszerűen kezdő vagy alkalmi sofőrnél nincsenek meg ugyanazok a beidegződések, nekik odafigyelés kell ahhoz is, ami gyakorlott sofőrnek rutinból megy. Tehát inkább lassabban mennek, szerintem mindenki így kezdi, csak a hőbörgők már elfelejtették, vagy ami mégrosszabb, nyeretlen kétévesként is magabiztosan repesztettek összevissza.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2019.12.21. 01:01:17

@csárlszbrunzol: +1
Nagyon vegyes amúgy a kép, találkozik az ember ilyennel is, olyannal is. Átlalad említett példánál maradva némelyik gázelvétellel kienged, másik az index láttán rágyorsítva összezár az előtte lévővel, nehogy elé gyere. És ez kicsit öngerjesztő, pár ilyen után már "juszt is" kimegy elé a külsőben kamiont utolérő, mert ötödjére nem akar beragadni. Szerintem nem is feltétlenül a kooperáció hiányzik, hanem a jóindulat, vagy legalábbis nagyon sok helyen látom, hogy emberek azonnal felhúzzák magukat, ha a másik közlekedő zavarja vagy akadályozza őket. Amiben az a szép, hogy idegesen szerintem mindenki szarabbul vezet és innentől kezdve megette a fene az egészet :-)

Burgermeister 2019.12.21. 06:57:00

Es azok akik 1-2 kmre autoval kozlekednek. Minek?

]{udarauszkasz 2019.12.21. 09:03:18

@Sütemény1975: egyebkent ez az elozni tilos pont a kozlekedes szempontjabol legidiotabb orszagokban van bevezetve: belga, szlovak, magyar. Arra persze meg nem jottek ra, hogy a roman treleres mogott feltorlodo kamionsor miatt a masik roman treleres 95el beragad a belsobe, es sokkal tovabb tartja fel a forgalmat, mintha mindenki elozhetne egyet-egyet. Arrol nem is beszelve, hogy a kmes kamionsorok fekezgetve, sokkal jobban igenybeveszik a palyat, lehet latni, hogy neznek ki a tilos szakaszokon a kulso savok Ausztriaban, Nemetben is.

kolomparlole1114 2019.12.21. 10:09:22

13. A helyesírni nem tudók.

"anblock" = en bloc

Tsakazertish 2019.12.21. 11:44:24

@Bambano: Az előzési szándék jelzésére az index (irányjelző) való...

kolomparlole1114 2019.12.21. 12:47:45

A 100 méteresek klubja miért maradt ki a listából? Akik 100 méternél közelebb nem mernek menni az előttük levő autóhoz, mert félnek tőle. Te meg mögüle csak nézed ahogy a teljes melletted levő sor besorol elétek, és a csóka persze újra felveszi a 100 métert hogy mégtöbben beelőzhessenek. Az általa feltartott tömeg meg le van szarva... Az ember szívesen ülne néha egy Krazban, aztán indulhat a letolás...

kolomparlole1114 2019.12.21. 12:51:25

@Bambano: Ennél már csak a felfele világító lámpásokat utálom, akiknél alap a tompított fényszóró reflektorként való beállítása, hadd vakuljon a szembejövő. Ilyenkor felkapcsolom neki a reflektort, amit persze nem tud értelmezni, és ő is felkapcsolja, na erre gondolkomom egy bűntető vaku beszerelésében, amitől rájön a fasz hogy én is tudok vakítani, nem csak ő.

kolomparlole1114 2019.12.21. 12:56:54

@stenonis: A 3 kilós csekk mellé még az autókat is lefoglaltam volna, +5 év börtön hogy meditálhassanak.

kolomparlole1114 2019.12.21. 12:57:33

@kolomparlole1114: Az ilyet nettó gyilkossági kísérletként kéne kezelni.

kolomparlole1114 2019.12.21. 12:59:28

@midnight coder: Sőt, a gyalogosokat is kötelezni kéne arra hogy csak autóval a hátukon léphetnek ki az utcára, és akkor nem lenne ekkora pofájuk...

kolomparlole1114 2019.12.21. 13:01:58

@Sörnyelő: Meg az olyan faszokat is bűntetném akik ráérősen szüttyögnek a zöld lámpánál, ki nem szarja le a mögötte jövőket, de amint sárgára vált, egyből beletaposnak hogy ők azért még átférjenek, de a többiek ne. Ilyenkor egy kamionos megtolás jót tenne az agyuknak.

kolomparlole1114 2019.12.21. 13:03:38

@Sütemény1975: 1. Kamionnal nem is előzhetnél, 2. a fél óráig tartó, 0.5 m/h-val történő előzgetéseitekért is járna egy román betonkeverő oldalról...

kolomparlole1114 2019.12.21. 13:05:03

@Betteli: Az úttesten kempingezőknek jót tesz egy padlógázas lecentizés.

kolomparlole1114 2019.12.21. 13:06:30

@kolomparlole1114: Láttam már motorost mindezt egykerekezéssel kombinálva, utána már szaladt a nyanya a járdára ahogy előtte is kellett volna (mert ha neki van piros, az kit érdekel, csak az ő zöldjét adja meg mindenki más, ugye).

kolomparlole1114 2019.12.21. 13:09:06

@csárlszbrunzol: Legjobb amikor az út közepén jön a fasz, mert az neki jár, majd a másik lehúzódik az árokba... Hát nálam nem, ha neki is jár a közép, akkor nekem is, legfeljebb kiszállhatunk megbeszélni, hiába erősebb, kés mindig van, elég a látványa is. :)

PolarBear68 2019.12.21. 13:28:51

@midnight coder: A legjobban az ,hogy mi a qrva istenért kell 1,5 tonna vasban egyedül utazni!!!

Bambano 2019.12.21. 18:25:06

@Tsakazertish: kresszel most ismerkedők kedvéért: 1/1975 (II.5) KPM-BM együttes rendelet:
"30. § Hangjelzést adni csak balesetveszély esetében, a baleset megelőzése érdekében, valamint - lakott területen kívül - az előzési szándék jelzése céljából szabad."

Tsakazertish 2019.12.22. 01:03:38

@Bambano: Nagyon jől rámutattál a probléma lényegére: 1/1975... amikor még a lovaskocsit le lehetett - esetleg kellett is dudálni az útról. Fizikával csak most ismerkedők kedvéért: egy 70-80 km/h sebességgel előtted haladó belső égésű motorral hajtott gépjárműre hátulról rádudálsz, mit hall belőle? És ha még esetleg a rádió is szől benne...

]{udarauszkasz 2019.12.22. 07:17:38

@kolomparlole1114: kulturaltabb orszagokban nem tiltjak meg az elozest kamionoknak, pont a fentebb leirt okok miatt. Magyarorszagon az autopalya kamionoknak= egysavos szervizut, ha kifogsz egy hulladekot, kisergetheted tobbszaz kmen keresztul, egy csomoan elkesnek emiatt, es az autopalyat is jobban igenybe veszi, a kornyezetszennyezesrol nem is beszelve.
Ami a zoldezest illeti, ott igazad van, a zoldezes Mosonmagyarovaron szokas. Mazsolat idegesiti, hogy a tobbiek haladnanak, igy aztan a zoldnel megjobban lelassit, hogy a piros lampa lekoptassa roluk a lincselni kesz tomeget:)

]{udarauszkasz 2019.12.22. 07:24:51

@Tsakazertish: az 500as Renault Magnum legkurtjet hallja. A Daf kombinalt kurtje olyan, mint a regi M43as mozdonyoke. Ha azt nem hallja, akkor irany a fuleszet.

csárlszbrunzol 2019.12.23. 13:46:00

@]{udarauszkasz: "Itt te valoszinuleg aldozat vagy, de nem csak a kamionose, hanem esetleg aze az idiotae is, aki indokolatlan helyre helyezte ki (felejtette ott?) a 60ast. "

Remélem, még nem túl késő erre reagálni.
Szóval nem áldozat szeretnék lenni, hanem KÖZlekedő partner.
Amit meg az indokolatlan táblával kapcsolatban írsz:
- a táblát nem én tettem oda, nem is a kamionos. Ehhez képest a kamionos (és ne szorítkozzunk innentől kezdve a "kamionos"-ra, mert ezt más is eljátssza az Opel Corsával is akár) engem tolt le a faszba, nem azt, aki odatette. Ez kicsit olyan, mint amikor az idióták demonstrálnak és a legjobb módját abban látják, hogy nyomnak egy félpályás útlezárást valahol. Nem azzal basznak ki, akire haragszanak, de legalább mindenki mással. Fenti eset azért volt picit más, mert a "kamionos" (akárki más) úgy érzi, én basztam ki vele, mert betartom a korlátot és így sajnos Neki is be kell. Pedig nem akarta, szegény. De én, a hülye tetü, mazsola, balfasz, stb. betartom, mert nem értem meg, hogy az ott indokolatlan és csak viccnek van ott.
Szóval - énszerintem! - a baj ott van, hogy nem akarjuk betartani azt, amit mindenkinek be kéne. Aztán már jó ideje kidolgoztuk magunknak ezt a fajta megküzdési stratégiát, ami arról szól, hogy ha az előttünk haladó tempója nem tetszik, akkor letoljuk a faszba. Nem gondolkodunk, nem mérlegelünk, csak tolunk vidáman. És ezt csináljuk akkor is, amikor az előttünk haladó amúgy maximális megengedettel halad. Már az sem elég jó, azt is le kell tolni a faszba. Ide kívánkozik, hogy az sem okés szerintem, ha valakit azért tolnánk le, mert nem megy az aktuális maximális megengedettel. Szerintem nem kéne letolni senkit. De úgy hiszem, a közlekedők túlnyomó többsége nem osztja ebbéli véleményem, legalábbis kevés tapasztalatom alapján ezt a következtetést tudtam levonni.
És harmadjára az indokolatlan táblákról:
Azt gondolom, hogy a legtöbb nyomakodó idióta nem közlekedési mérnök. Fingja sincs arról, minek kell eleget tenniük, milyen szabályok, szabványok vonatkoznak rájuk. Melyik tábla miért van ott, ahol. Vegyük mondjuk elsőnek a STOP táblát. A tapasztalatom alapján a közlekedő szintén túlnyomó többsége indokolatlannak tartja. Miből gondolom? Szinte senki nem tesz ezeknél eleget a megállási kötelezettségnek. A STOP-vonalról meg pláne nem hallottak szemlátomást. Mégis, hiszem, hogy az a mérnök okkal teszi oda, ahová. De nyilván, a sok okos közlekedő ezt is jobban tudja. Aztán vannak azok az építkezős dolgok, amikor "kinnfelejtik" a táblákat. Amennyire meg tudom itélni, azokat sem véletlenül hagyják ott. Amikor az építés, felújítás, akármi zajlik, az út feltehetőleg nem felel meg fullosan a tervezettnek és ez így is marad, míg nincs "átadva", visszaadva" hivatalosan a közlekedésnek. Tehát ha nincs korlátozás és valami történik, akkor azért nem (csak) az felel, aki elkúrta, hanem az (is?), aki nem tette/tetette ki. Totál más olyankor az út "jogállása". Meglehet, ebben tévedek, de majd egy hozzáértő elmondja, hogy is van ez.
Szóval összefoglalva, nem mérlegelni és eldönteni kéne, hogy mi indokolt, hanem betartani. Aztán ha mégsem "sikerül", akkor ne lepődjünk meg, ha más még akkor is betartja, ha amúgy "soha senki". És a leggázosabb, amikor nem tartjuk be, nem is gondoljuk, hogy valaki olyan "hülye", hogy betartja és ezért azt "szankcionáljuk" (értsd: veszélyeztetjük).
UI: adott helyen egy zebra, mindkét oldalt buszmegálló és egy T-kereszt van, ahol a "T" szára az alárendelt út és a védett út egyenesen megy át rajta. Még szerintem is indokolt ott a 60.

csárlszbrunzol 2019.12.23. 13:49:17

@SomiTomi: Nagyon jót írsz. Meggyőződésem, hogy sokan ilyen miatt nem mozdulnak ki mondjuk a középsőből és eleve úgy mennek, hogy minél kevesebbet kelljen sávot váltaniuk. Azzal, hogy nem engedjük sávot váltani a kollégákat, hosszabb távon azt sikerült elérni, hogy a legtöbben minimalizálják ezt. Mások meg úgy váltanak sávot, hogy az utolsó pillanatban indexelnek csak. Mindkettő egy-egy válasz a kialakult gyakorlatra. Végső soron ezzel is csak magunkat szivattuk meg.

csárlszbrunzol 2019.12.23. 13:52:52

@post: "Mondjuk úgy, hogy szeretek tempósan közlekedni. (De az autót/motort soha nem „cibálom”.) Miután nem a műszereket, hanem a forgalmat figyelem, előfordulhat, hogy átlépem a megengedett sebességet."
A második mondat azért gázos, mert megitélésem szerint ez vezet ahhoz, hogy ész nélkül nyomják a népek a satut a nénósautó látványára. Fingjuk sincs, hol vannak, mennyivel mennek, mennyi ott a megengedett. Mivel a nénósautó sokba kerülhet, ott már nincs meg a vagányság (ti. leszarom a műszereket) és jön a satu, mert az a biztos.
Nem lenne jobb tudatosan menni? És a tudatosságot nyilván nem csak erre értem.

]{udarauszkasz 2019.12.23. 14:13:36

@csárlszbrunzol: A helyzet az, hogy a munkam miatt eleg sokszor van dolgom a kozlekedesmernokok balfek dolgaival, hozzateszem javareszt Ausztriaban. A STOP tablakat altalaban oda teszik, ahova nem indokolt, mert siman belatni az utat. Ahol nem latod be a keresztezodest, oda siman csak mackosajt kerul, oda bemehetnel megallas nelkul, de ott meg nem lehet, mert a hazfalak mogul, a semmibol teremnek elo az autok, takarasbol. Na, ott nincs STOP tabla, pedig oda indokolt lenne. Ausztriaban ehhez hozzajon az is, hogy sok helyen el vannak szabva az utak, ugy, hogy az utak szelen nem no a fu, mert felig-meddig ott mennek a kamionok (mashogy nem fernek el.)
Van, ahol tenyleg indokolt a 60,70, de sok helyen viszont nem, igy aztan az emberek sehol se veszik komolyan a korlatozast, mert ha komolyan vennek, soha sehova nem lehetne odaerni idoben. Vannak szakaszok, ahol 20 km-en keresztul ugy mesz, mintha 20 km hosszu faluban mennel, gyakorlatilag olyan, mint ha Becsen kene keresztulmenni.

]{udarauszkasz 2019.12.23. 14:23:16

Mellesleg en a fosulin epp eleget lattam kozlekedesmernok hallgatokat.
Nagyjabol van fogalmam arrol, vajon miert ilyen ******* a kozlekedes mindenhol;D Par ouzo utan oda is korforgalmat tesznek, ahol nincs is keresztezodes (ezt eloben is lattam Ausztriaban:D) Vagy a kanyarban kifele dontik meg az uttestet, hogy kamionnal minel nagyobbat lehessen zakozni.
Egyebkent mar banom, hogy nem lettem kozlekedesmernok, (villamosmernoknek tanultam)mert szerintem ott en lehettem volna az osztaly eminense;D

csárlszbrunzol 2019.12.23. 16:24:00

@]{udarauszkasz: tehát akkor a fentiekkel kapcsolatban egyetértünk és csak a közlekedési mérnökökkel kapcsolatban vagyunk eltérő állásponton?

UI: a piros a kék, a plusz a mínusz

]{udarauszkasz 2019.12.23. 16:38:40

@csárlszbrunzol: Ez atomeromuveknel van: a kek a meleg, a piros a hideg.
Szerinted a mernok okkal teszi oda a STOP tablat, ahova. Szerintem is okkal. Szivataskent. Ahol belatni a keresztezodest, es kis forgalmu idoszakban at lehetne rongyolni 50el rajta, oda juszt STOP tablat tesz. Mashol meg sima mackosajtot, ahol a hazaktol kb. 5 metert lehet belatni, sot, ovoda is van a kornyeken. Oda szerintuk a macisajt eleg.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2019.12.23. 21:15:09

@csárlszbrunzol: Te is jót írsz. Nem hitelesített műszer az én szemem se, többnyire olyan ±10 kim/h-s pontossággal érzem a sebességet. Ez többnyire elég is ahhoz, hogy ne mérjen be a traffi, de amúgy a tükörhöz hasonlóan a műszerfalra is rendszeresen odapillantok. Amúgy valószínűleg emiatt van az is, hogy ilyenkor mindig bőven a sebességhatár alá lassítanak.

szánmonoxid 2019.12.27. 02:51:56

@kolomparlole1114:
Ő, ha csak ez a hibája lenne... De hemzseg a firkálmány tőlük.

szánmonoxid 2020.01.03. 17:59:40

@]{udarauszkasz:
A gépkocsik sebességmérőjére (kilométeróra) van egy olyan előírás, hogy a valós sebességnél kevesebbet nem mutathatnak, tehát ha 50-nel mész, nem mutathat már 49-et sem (azaz felfelé 0% a tűrés), de többet 15%-kal (50 esetében ez 57,5) igen. Ezért aztán úgy kalibrálják be őket, hogy - mivel egy átlagos műszer mindkét irányba csal - a mutatott középérték valahol a valós sebesség -5% környékén legyen.
De a városban már sok helyen felszerelt sebességmérő ellenőrző radaroknál (amelyiken látod, hogy mennyivel mész) általában 57-58 km/h között mutat az óra, amikor a radar 50-at ír ki.
süti beállítások módosítása