Update 2020.09.18.: Harmadik menet: egyelőre kitart legutóbbi javításom. Ez a legjobb, ezúttal kilométer is lett belepakolva rendesen a mociba. A motorosboltokban kapható bowden javító szett megfelelő végelemeit használtam fel. Elvileg lehet külön is kapni egyes helyeken meg a neten. A kulcselem a kis réz bizbasz (és amibe majd belemegy), ebbe lágyforrasszal is normálisan kitart a huzal a jelek szerint. Bővebben lásd a galériát. Ha meg elakadsz megfelelő bowden beszerzés ügyileg, érdemes a kerékpáros boltoknál is körülnézni...
Képgaléria: az eddigi legjobb megoldás. Tartósnak tűnik.
Előzmények:
Update 2020.08.18.: Ez is felejtős, egy hónap után simán kijött a kábel. Esetleg kemény forrasszal működhet. Utolsó lágyforraszos kísérletem - bemutatása későbbiekben - egyelőre teszi a dolgát, más megközelítésben álltam a dolgokhoz.
Nem alaptalanul tartottam a csavaros bovdenvégtől. Az eredeti vészjavításnál le is biztosítottam még egy véggel. Aztán otthon rendesen megcsináltam. Bő egy hónapot bírt a csavaros végű bovdenem. Olyan 600-650 km-t. Úgy, hogy kettestől felfelé váltásnál nem használok kuplungot. Ezúttal sötét este, otthontól 2 km-re, a Shell kútnál szállt el a csavaros vég. Dög melegben, szúnyogoktól körülvéve, egy újabb tartalékot behúzva oldottam meg a szituációt.
Pár nap múlva nekiálltam valami komolyabb megoldásnak. Szükséges eszközök: réz végelem, forrasztóón , forrasztó folyadék vagy paszta, forrasztólámpa, valami kis "fémtartály" (pl. keresztkulcs), csípőfogó, satu, reszelő, esetleg kettős köszörű. Meg ami otthon van a "házi műhelyben".
Rém egyszerű a dolog: bovden méretre vágása, réz végelem ráhúzása (kicsit fúróval megkezdeni, "süllyesztett" jellegűvé alakítva az egyik szálkimeneti lukat), bovdenszál végének "kiszőrösítése", az így kialakított vég forró ónforraszba mártása, hagyni kell kihűlni, köszörűvel az ónozott szőrösítés és az egész végelem méretre igazítása, utolsó simítások reszelővel, bovden visszaszerelése, kuplung beállítása. Lásd a galériát.