Sorozatban kezdek szívni a Google keresésekkel, pedig körültekintő voltam és vagyok, ráadásul meglehetősen nagy rutinnal rendelkezek az internetes keresések terén. Ezért most rögtön csinálok is egy "pancsertesztet", hogy ezt méltóztatik-e majd észrevenni Őfelsége Google.
A történet rém egyszerű: a motoros kamerámhoz készítettem egy védőtokot és közben összekentem egy kicsit a kezemet pillanatragasztóval. Nem ragadtam össze, és szakszerűen azonnal víz alá tettem kezeimet. Erre ugye azonnal megköt a ragasztó, szép fehér páncélbevonatként az érintett bőrterületeken. (A cián-akrilátok a víz - a levegőben lévő pára - hatására kötnek, nagyon gyorsan.) Páncélozott ujjaimmal azonnal guglihoz fordultam, hogy ne kelljen véletlenszerűen kísérleteznem az itthon lévő temérdek mennyiségű és fajtájú higítókkal és oldószerekkel - miután korábban hasonló balesetet nem sikerült elszenvednem.
Értelmes, egyértelmű válasz? Hát az nem. Variálás a kereső kifejezésekkel - semmi, csak a szokásos. 25e - 300e közötti találat, a relevancia sorrend szerint tizenéves kezdő találatok, előtte - utána 2-3 hirdetéssel. Ezen belül is az első oldalon mindenféle női lapok tizenéves jótanácsai, mint vágd le baltával, pengével, csiszolgasd ezzel-azzal. Na jó, előfordult a körömlakklemosó is, de utána sokan sopánkodtak, hogy hatástalan (persze acetonmentessel próbálkoztak). Meg egy csomó hirdetés spéci "removerek" meg "debonderek" 20-30 ml/1500-5000 HUF-ért. Na az egyiken végre ott volt a hatóanyag/összetétel: aceton. Semmi más, színtiszta aceton, 50.508,47 HUF/liter áron, és ez volt az olcsó. (A neten 650 Ft/l-től kezdődik az ára.) Jó lehet, hogy a többiben más is volt (talán egy kis diklórmetán?), de ez nem derült ki a hirdetésekből.
Természetesen volt itthon egy frissen bontott literes ipari acetonom, így pillanatokon belül megszabadultak az ujjaim a fehér páncéljuktól. Utána természetesen kézkrém, mert az aceton eléggé durva és irritáló oldószer, amivel normál esetben csak gumikesztyűvel dolgozok. (És ha már itt vagyunk: az aceton sokféle anyagot old, nagyon tűzveszélyes, inhalálásra nem ajánlott stb., azaz általánosan nem alkalmazható ragasztó eltávolításra, mert esetleg az "alapanyagot" is lekezeli valamennyire...)
Mindenesetre 10 évvel ezelőtt sokkal egyértelműbb találatok voltak bármilyen keresésre, és a helyzet fokozatosan romlik. Nem csak a hirdetések özöne, meg a hatástalanított hirdetésblokkolók miatt, hanem a pongyolaság, a fake news és újabban egyre inkább a "fake info" miatt. Egyre többet kell angolul és németül rákeresnem valamire, ha érdemi infot szeretnék. Ráadásul megjelentek a "magyar" találatok között a gépi fordítású reklámanyagok és álinformációk is. Az összes rutinom ellenére az utóbbi napokban/hetekben kétszer is lukra futtam, így ez az acetonos menet ki is ütötte a biztosítékot - ezért ez a poszt, illetve a pancserteszt.
Röviden az előző beszopásaimról: a Hondám olaj- és gumicseréjével kapcsolatos. Ilyen kérdésekben a fórumokat eleve kerülön, mert annyi hülyeséget hordanak össze. De a Google is hülyeségek sorozatát hozta le. Ugyanakkor eddig pl. a "Motorrevü" számomra autentikus forrás volt. Hát a CB 500-as Honda motorolaj típusát és az olajcsere periódusát is tévesen adja meg. Az angol nyelvű keresések is erősen kétségesek. Végül németül lett meg minden, tökéletes, minden részletre aprólékosan kitérő precizitással, letölthetően az utolsó robbantott ábráig. Mindezt ingyenesen. Itt.
A gumijaim kezdenek csereéretté válni, ennek is utánanéztem és belefutottam a "diagonál-radiál" dilemmába. Ez még nem lefutott, de valami egyelőre nagyon nem stimmel. A hazai oldalak félrevezetők vagy nem egyértelműek, most bújom a külföldit. A lényeg jelen posztban nem ez, hanem a "pancserteszt", aminek eredményéről majd lesz update valamikor.
Update 2019.05.03.: észrevette... ha csak az utóbbi 1 év találatait nézzük, és még relevanciában is elől van. A gumiügy meg egyszerű: jelenleg elől radiál, hátul diagonál gumim van. Így vettem. Műszakiig le kell cserélni a hátsót, addig még koptatom. A hazai gumikereskedők pedig össze-vissza hazudnak (sokan), simán behazudják a diagonált radiálnak, muszáj megnézni a gyártó honlapját. Ráadásul van olyan márka/típus amit mindkét felépítésben gyártanak, és/vagy a különböző méreteik különböző felépítésűek... Vicc az egész. A lényeg: ha radiált akarsz venni, legyen ráírva, ill. az én esetemben "- R17" legyen a jelzése.
Ja, a kis drón is előkerült a második szomszéd fájáról, és még műxik is!