Update 2022.07.08. >>> A mai, modern, O-gyűrűs láncokra ne rakj olajozót! Csökkenti a lánc élettartamát! Nekem 18 ezret bírt ki a láncszett. A fogaskerekek még épek voltak, a lánc menthetetlenül megnyúlt. Most gyári Sunstar láncszettet kapott. A láncolajozót pedig most fogom leszedni.
2019.03.15.: Tegnap hoztam haza a mocit a szervízből, megtörtént a láncszett cseréje. Máshoz nem kellett hozzányúlni. Késő délután még szórakoztam egy kicsit a kamerával, nem túl sok sikerrel. Viszont végre nem kellett a láncra vigyáznom, csak arra, hogy a körforgalom előtt vissza is kell lassulni valahogy... Jó, nekem most még szinte bármi "rettenetesen menne", de azért ennek a fele sem vicc. Hármasban a max. nyomaték környékén - messze a fordulatszámláló piros zónájától - már 140-el megy... Ok, tudtam, hogy elvileg 8-9 mp alatt 130-on van állóhelyzetből, de más gyakorlatban érezni ennek az öreg "kezdőmotornak" a virtsaftját. És 6 fokozata van - jó az utolsó "utazó" fokozat.
Ma pedig nekiálltam a láncolajozó összeállításának. Ócska térdeimmel és csípőimel nem fogok állandóan szórakozni a lánc kezelésével. Viszont a moci vételárának jelentős százalékát sincs szándékomban rákölteni a dologra. Így tescogazdaságos megoldással indulok majd. Azért majd, mert az új lánc gyári zsírzását egyelőre nem akarom lemosni az olajozással - viszont elkezdem beszerelni a berendezést. Azaz egy Lada hidraulika tartály (neten 300 magyar pénztől, szállítási díj 1500 HUF, én 1100-ért kaptam az első autós boltban). Plusz az otthoni "tartalékból" némi műanyag / akvárium levegőztető cső, utóbbihoz tartozó 50 Ft-os zárócsap, egy printerpatron töltőtű (injekcióstű), némi kábelkötegelő, 2001-es évjáratú FBS szilikon ragasztó/tömítő, szerszámok (kés, olló, csavarhúzó, fogó, dugókulcs készlet). Indulásnak és a majdani tesztelésnek ennyi. Később szóba jöhet valamilyen egy-két ezer forintos kínai mágnesszelepes benzincsap beapplikálása is, de az már a második verzió lesz. Ha lesz. A Mamának pedig büszkén el akartam magyarázni, hogy milyen nagyszerű dologgal babrálok. Már éppen ideiglenesen feltettem az egyetlen kínálkozó helyre a tartályt (20-30 ml ?). Rácsodálkozott. Egekbe lökte a lelkesedésemet (néha ez is előfordul vele), hogy ezt én komolyan gondolom? Na jó, Ő azt látta, amit látott. Én meg már a majdani (vélt) eredményt. Még rá is kontrázott, hogy Ő ezt fel nem tenné, így elcsúfítani a Brumit, de hát az én motorom, azt csinálok vele amit akarok. Rendes feleségem van, nem?
Amúgy akit érdekel (meg a korrektség jegyében) a részletek itt és itt. Ezek is faék egyszerűségű olcsó megoldások, de én egyelőre még primitívebb saját (al)változattal kezdek. Az akváriumcsap adagoló is lesz/lehet alapfunkcióján túl.
Update 03.24. : Nem láncolajozó, hanem mai FB bejegyzésem: " Hát nem fogadtam volna a mai foci eredményre, viszont szívből örültem neki. Meg délután motoroztam egy fantasztikusat, közel 200 km. Most a múltkori Dobogókő-Esztergom után a másik közeli kötelező volt terítéken, a Héreg-Bajna közötti pindurka, ám annál élvezetesebb szakasz. Maradéktalanul élveztem! A kis Honda káprázatos, rettenetesen megy! Sajnos nem tudom jó videóval bemutatni, de tesztként valamit majd megpróbálok belőle összerakni."
Szóval:
1. Magyarország - Horvátország 2:1. Gratula minden érintettnek - és kösz!
2. Héreg-Bajna: kötelező minden motorosnak. Háromszor is végig mentem rajta, mind "akadálymentes" volt. Természetesen nem forszíroztam a dolgot. Arról nem is beszélve, hogy ez a kis szakasz rövidsége ellenére tiszteletet és alázatot kíván meg minden rajta közlekedőtől. De tényleg maradéktalanuk élveztem, egy elszúrt kanyarom volt (parkoló motorosok - meg saját magam - miatt). Sajna a videó érdemben használhatatlan, majd legközelebb...
3. Videó: Van ami megvan, van ami még nincs. Csak 4K felvétel, és a mocin sajnos kell a stabilizátor, ami kicsit ront a minőségen. A 4K amúgy rosszabb fényviszonyok mellett is képes használható alapanyagot produkálni. Magán a motoron el kell felejteni bárminemű kamera rögzítést, akkora a vibráció és a rezonancia. Rögzítés kizárólag sisakon vagy testen (mellkas, váll). Itt viszont a kamera szögének beállítása alapkérdés.
4. "Brumi", Honda CB 500 S: egy egészen fantasztikus gép. Kettesben pillanatok alatt 120-130, hármasban ugyanez 150-160. Nem is tudom, miért kellene "ennél több" gép? De ötösben és hatosban is "normál utazótempónál" detto odateszi magát, ha akarod. Ha meg visszateszed egyet-kettőt, hát akkor nekem most (még) elszabadul a pokol. Mi lenne egy közel kétszer ilyen erős Hornettel? Így is egy kövérebb - nem full! - gáz után tuti a megengedett határ felett vagy, legyen az bárhol... Egyesben és kettesben alacsonyabb tempónál pedig becsóválja a seggét nagy gáznál...
Update 2019.09.13.: láncolajozó v2.0 kész, beépítettem a pár hete megérkezett mágnesszelepet. Bővebben lásd a következő posztban.