Régebbi és újabb események - leginkább utódaimnak

Papa project

Papa project

Téli motorozás tapasztalatai I. (2018/19)

2019. január 15. - oktata

Túl vagyunk a tél felén, összefoglalom eddigi tapasztalataimat. Lehet motorozni télen, csak ésszel. Én elsősorban az akksi és a technika kímélése miatt megyek alkalmanként 15-25 km-t. Alapesetben vizes és havas úton nem megyek. Vagy legalább is törekszem erre.

 

  1. Nagy plexi kell. Nagyon érzékeny a karcolódásra az enyém, csak papírral és – ha nincs mínusz – bőséges vízzel tisztítandó!
  2. Szoknya/kötény kell, a Tucano első osztályú, a többit kenterbe veri. Vigyázz, típusfüggő változatai vannak! Egészen rövid távra nem muszáj nyakba venni, egyébként jobb felkötni rendeltetés szerűen.
  3. Síkesztyű tökéletesen kiváltja a téli motoros kesztyűt. Azért előfordult, hogy az ujjhegyeim kezdtek kicsit fázni, aki teheti markolatfűtést talán érdemes beszerelni.
  4. Jégeralsó és hosszúszárú vastag zokni szintén kötelező. Akkor már egy túracipő is elégséges, ha nincs csizmád.
  5. Részemről nem használtam a térvédőmet. Ha van Tucano, akkor a hideg miatt nincs rá szükség. (Nem a térdprotektor ellen beszélek – csak én most nem használtam.)
  6. A hűtő beáramlását szinte teljesen leragasztottam, így sem nagyon hajlandó elérni az üzemi hőfokot. De jobban már nem merem lefojtani, mert állóhelyben rendesen megugrik a mutató felfelé. Venti még nem kapcsolt be, pedig próbáltam provokálni.
  7. A karburátor nálam pár nap alatt elengedi a benzint. 3 nap állás után még másodikra indul, de egy hetet követően csak 5-7 kísérlet után. Ahány nap pihenő, annyiadik kísérletre indul. (Akksit ez nem zavarja.)
  8. Az akksi eddig problémamentes, nagyon jól eltalálták a méretezését és a töltését (Piaggio).
  9. Maszk sem kell feltétlenül, bár azért talán kicsit komfortosabb vele a hadihelyzet.
  10. Rövid távra még vesevédő sem feltétlenül kell, bár ártani biztosan nem árt.
  11. A kanyarokkal óvatosabban bánok, most alig döntöm a motort, inkább lassabban veszem be. Ugyanis jégfolt bárhol lehet, meg eleve másnak érzem a tapadást a hideg aszfalton – persze ez képzelgés is lehet „elméleti ismereteim” alapján…
  12. Motorozás után azért jól esik egy stampedli pálinka! (Vagy kettő…)

 

Ha mindent magadra veszel, eléggé sokáig tart a beöltözés, és a végén nehézkes páncélos vitéznek érezheted magadat. Én pl. ezért nem használok – máskor igen! – térdvédőt, de még a vesevédőt is próbálom mellőzni. Na, jó, 20-25 km-t megyek max. Amúgy jellemzően alul 2 réteg (jégeralsó meg a thermo gatya), felül 4 réteg van rajtam (flanel ing, polár pulcsi, mellény, motoros dzseki). 1-2 zokni, túrabakancs a lábamon. Sál nincs, síkesztyű a vége. Esetleg maszk. És a nyitott sisakomat használom, plexi lehajtás nélkül.

Most kísérletezek egy üzemanyag stabilizátorral, állítólag javulni fog a hidegindításom. Amúgy Istvántól kaptam, neki a motorjain és a csónakmotornál is bevált hosszabb leállás után. Majd meglátjuk.

   

Üzemanyag stabilizátor (benzinhez)

 ELDUGULT az üzemanyagrendszer tőle!!! (6 nap múlva)

Nem adagoltam túl!

Update 2019.01.29. : meglepetésemre másodikra indult 11 nap pihenő után. Kicsit gondolkodott ugyan, de csak elkapta. Mondjuk egyhengeres motornál nem igazán értem ezt a "gondolkodást", de mindegy...

 

Még ez a levegő lefojtás is kevés… a maradék 2/3-át még lefogtam, így jó (update)

 

 

Ez a kiállás a legrosszabb, hó alatt jég…

A bejegyzés trackback címe:

https://papaproject.blog.hu/api/trackback/id/tr9014563642

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása