Túl vagyunk a tél felén, összefoglalom eddigi tapasztalataimat. Lehet motorozni télen, csak ésszel. Én elsősorban az akksi és a technika kímélése miatt megyek alkalmanként 15-25 km-t. Alapesetben vizes és havas úton nem megyek. Vagy legalább is törekszem erre.
- Nagy plexi kell. Nagyon érzékeny a karcolódásra az enyém, csak papírral és – ha nincs mínusz – bőséges vízzel tisztítandó!
- Szoknya/kötény kell, a Tucano első osztályú, a többit kenterbe veri. Vigyázz, típusfüggő változatai vannak! Egészen rövid távra nem muszáj nyakba venni, egyébként jobb felkötni rendeltetés szerűen.
- Síkesztyű tökéletesen kiváltja a téli motoros kesztyűt. Azért előfordult, hogy az ujjhegyeim kezdtek kicsit fázni, aki teheti markolatfűtést talán érdemes beszerelni.
- Jégeralsó és hosszúszárú vastag zokni szintén kötelező. Akkor már egy túracipő is elégséges, ha nincs csizmád.
- Részemről nem használtam a térvédőmet. Ha van Tucano, akkor a hideg miatt nincs rá szükség. (Nem a térdprotektor ellen beszélek – csak én most nem használtam.)
- A hűtő beáramlását szinte teljesen leragasztottam, így sem nagyon hajlandó elérni az üzemi hőfokot. De jobban már nem merem lefojtani, mert állóhelyben rendesen megugrik a mutató felfelé. Venti még nem kapcsolt be, pedig próbáltam provokálni.
- A karburátor nálam pár nap alatt elengedi a benzint. 3 nap állás után még másodikra indul, de egy hetet követően csak 5-7 kísérlet után. Ahány nap pihenő, annyiadik kísérletre indul. (Akksit ez nem zavarja.)
- Az akksi eddig problémamentes, nagyon jól eltalálták a méretezését és a töltését (Piaggio).
- Maszk sem kell feltétlenül, bár azért talán kicsit komfortosabb vele a hadihelyzet.
- Rövid távra még vesevédő sem feltétlenül kell, bár ártani biztosan nem árt.
- A kanyarokkal óvatosabban bánok, most alig döntöm a motort, inkább lassabban veszem be. Ugyanis jégfolt bárhol lehet, meg eleve másnak érzem a tapadást a hideg aszfalton – persze ez képzelgés is lehet „elméleti ismereteim” alapján…
- Motorozás után azért jól esik egy stampedli pálinka! (Vagy kettő…)
Ha mindent magadra veszel, eléggé sokáig tart a beöltözés, és a végén nehézkes páncélos vitéznek érezheted magadat. Én pl. ezért nem használok – máskor igen! – térdvédőt, de még a vesevédőt is próbálom mellőzni. Na, jó, 20-25 km-t megyek max. Amúgy jellemzően alul 2 réteg (jégeralsó meg a thermo gatya), felül 4 réteg van rajtam (flanel ing, polár pulcsi, mellény, motoros dzseki). 1-2 zokni, túrabakancs a lábamon. Sál nincs, síkesztyű a vége. Esetleg maszk. És a nyitott sisakomat használom, plexi lehajtás nélkül.
Most kísérletezek egy üzemanyag stabilizátorral, állítólag javulni fog a hidegindításom. Amúgy Istvántól kaptam, neki a motorjain és a csónakmotornál is bevált hosszabb leállás után. Majd meglátjuk.
Üzemanyag stabilizátor (benzinhez)
ELDUGULT az üzemanyagrendszer tőle!!! (6 nap múlva)
Nem adagoltam túl!
Update 2019.01.29. : meglepetésemre másodikra indult 11 nap pihenő után. Kicsit gondolkodott ugyan, de csak elkapta. Mondjuk egyhengeres motornál nem igazán értem ezt a "gondolkodást", de mindegy...
Még ez a levegő lefojtás is kevés… a maradék 2/3-át még lefogtam, így jó (update)
Ez a kiállás a legrosszabb, hó alatt jég…