Régebbi és újabb események - leginkább utódaimnak

Papa project

Papa project

Piaggio Carnaby: a káromkodástudományi főtanár

Ha hiányos az ízes magyar beszéded, kezdjél el Carnabyt szerelni!

2020. június 21. - oktata

A Piaggio Carnaby egy igazán kiváló motor, pontosabban félig nagy robogó. De a szerelők átkozzák, nem véletlenül. Olvastam valahol egy jó nevű szerelővel készített riportot, aki minden motort szeret javítani, egyedüli kivételként a Carnabyt említette utálatosként. Valóban, egy sima izzócseréhez is le kell bontani a fél motort. Mondjuk ez robogóknál nem túl nagy újdonság, Piaggioéknál azonban még rátettek egy lapáttal. Tuti van még egy csavar valahol valamilyen lehetetlen helyen, ha elkezded leszedni a burkolatot.

Mostani történetem azzal kezdődött, hogy végre elszántam magamat az igencsak pudvás Piaggio ülés újra kárpitoztatására (Csörge Csaba, http://motorkarpitozas.hu/ ). Azt mondjuk rém egyszerű leszedni, 4 db hatos csavar tartja. Ha már leszedtem az ülést, nosza rajta megigazítok néhány zörgő elemet, meg a hátsó sárhányó fém tartórészein kezdődő rozsdásodást is jó lenne likvidálni. Hát akkor hátul teljes bontás. Szép komótosan minden csavar egy dobozkába. Ha jól dolgozom, akkor visszarakásnál mindnek el kell fogyni. Sőt, korábbi tapasztalatom szerint még kevés is lesz, annyi hiányzik majd, vagy megy tönkre az akció során… 2007-es gyártású a gép, ami össze tudott rajta rohadni, az összerohadt.

A komolyabb gondok a sárhányónál kezdődtek. Három nem rozsdamentes, normál csillagcsavarhúzós fejű, de M6 menetes, menetes lemezanyájú tervezési csodával. Totál és reménytelen összerohadással. Beszereztem sérült csavar eltávolító készleteket, de azokkal reménytelen ügy. Egy jött ki sérült fejjel, a leghozzáférhetlenebb helyen lévő kettő végül gyorsdaraboló, véső, kalapács segítségével. Meg egy elrepedt műanyag fül a sárhányón, szerencsére PP (polipropilén), pákával javítható, „hegeszthető”.

Magán a vázon lévő rozsdásodások inkább csúnyák, mint jelentősek voltak, vastag az anyag. Simán lekezeltem és újra festettem ezeket. Az ülés is elkészült. Amit lehetett pótoltam, javítottam, cseréltem. Mondjuk a puttonytartót kétszer is visszabontottam, mert a hátsó világítás meg burkolatok rögzítése elsőre nem igazán sikerült. Végül kész lett, és az eredménnyel elégedett vagyok. Az új ülés jó és szép, végre nem csúszik, valamint a zörgések is megszűntek a műanyag burkolatok megfelelő rögzítésével.img_20200619_160546.jpg

És akkor a lényeg Piaggio (Carnaby) tulajdonosoknak (lásd képgalériát):

  1. A puttony és tartója: mindig el kell távolítani, ha nem a moci elejéhez nyúlsz hozzá. Az oldalelemek egyik rögzítő füle is természetesen a puttonytartó elem alatt van (ha még nem tépték le korábbi szerelgetések alkalmával). A puttony rögzítése is egy idétlen megoldás. Négyszög elemek az „anyák”, szerencsére nem rozsdásodik. 4 csavar (M6 imbusz) tartja. Leszedni nem gond, legfeljebb a négyszöges anyaelemek kihullanak. Visszarakni azonban az ülés felöli két csavart a lehetetlenséggel határos, nem lehet hozzáférni. Egy spaklival még csak-csak be lehet varázsolni a helyére a négyszögeket, de a gyári csavar természetesen nem ér le addig. Így az első lépés a puttony ezen két csavarjának kicserélése egy hosszabbra, én 60-as tettem be.
  2. A műanyag oldalburkolatokat 6 csavar tartja, plusz be van pattintva felül az üléstartó alá. Ezek közül több „rejtett” csavar, a képen mutatom mindet. Az ülés első burkoló elemét (A), a puttonyt (B) és tartóját (C), valamint a világítás felső takaróelemét (D) is le kell szedni a megfelelő hozzáféréshez. A burkolat felső része kemény, nem lágyuló műanyag. Gyurma epokit ragasztóval próbáltam korábban már hiányzó fület pótolni, nem jött be. Ezúttal perforált szalaggal oldottam meg a rögzítését a baloldali elemnek.img_20200619_160546_2_li.jpg
  3. Minden szerelésnél szükség szerint cserélem a rohadó vagy hiányzó lemezanyákat és csavarokat. Ezekből mindig legyen tartalék, meg különböző méretű M6 csavarok, anyák, alátétek végszükség esetére. Nem hátrány, ha rozsdamentesek…
  4. És a videó itt. 

A bejegyzés trackback címe:

https://papaproject.blog.hu/api/trackback/id/tr1015905698

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása