Régebbi és újabb események - leginkább utódaimnak

Papa project

Papa project

Téli motorozás

2018. december 11. - oktata

Na, így azért nem… De tegnap életem 68. évében elvesztettem szüzességemet. Mármint téli motorozás ügyileg. Bocs, tudom, scooter…

Update 2018.12.19.: megvolt a fagypont alatti motorozás is, -5 körül mentem vagy 20 km-t városban. Hat napja nem volt beindítva, minuszok voltak eddig is, negyedikre indult a moci, alig bírtam kiállni úgy ötödik kísérlet körül a havas-jeges kiállónkról az utcára (kb. 5 cm a szintkülönbség). Hát... Nem mertem bedönteni sehol a motort, annyira tartottam a jégfoltoktól. Csúnyán csillogott mindenhol az út, bár a kiálló kivételével nem csúsztam meg sehol. A végén már síkesztyűben is kezdtek fázni az ujjbegyeim. Amúgy nem fáztam, de ez azért márt túl hideg, itthon nehezen és sokára melegedtem át. Amúgy P. ma vette meg Peugeot 508-asát, együtt mentünk le érte Ú-ra, már sötétben. Persze nem mocival, hanem a Hyundaijal.

 

Itt a saját, a másik egy külföldi idegen. Eddig is tesztelgettem, mert legalább hetente próbálok egy keveset menni az akksi és a karburátor miatt. Már amikor nem esik. Mert esőben és hóban nem fogok motorozni, legfeljebb csak ha elkap hazafelé. Az MZ-vel évente átlagosan kettőt estem, felét vizes úton. Egy kivételével – igazából az sem – nem voltak nagyok, mindig a gépen maradtam, és mindet megúsztam sérülés nélkül, a moci se károsodott érdemben. Mindenesetre vizes burkolaton óvatos vagyok évtizedek óta.

Szóval anno az MZ-t októberben letettem, áprilisban meg elővettem, 4 éven át. Térdvédője annak is volt, más semmi. Márpedig ez a szoknya és a kézvédős nagy plexi nagyon sokat jelent. A ruházat is más volt, max. műanyag zsákokat használtam eső ellen a nagyobb túrákon, amikor muszáj volt menni valami miatt. Mondjuk az NDK-ban kikaptam egy esős hetet, semmim sem maradt száraz, hazafelé Brünnél láttam először napot, és ugrálni kezdtem örömömben a mocin. De nyár volt.

Most decemberben kb. 1 hete mentem a városban vagy 15 km-t, jó időben, 3 fok körüli hőmérséklet mellett. Pár napja azonban inkább kocsival mentem be Pestre ügyet intézni. Tegnap viszont valami biszbaszért elugrottam a Conrad boltba, meg visszafelé némi karácsonyi vásárlás ügyileg a budaőrsi Auchanba , és mentem jó 50 km-t. Tanulságos volt, és végül is élveztem, bár nem egészen úgy alakult, ahogy terveztem.

Reggel ragyogó napsütés, dél körül beborul. Nézem az összes meteorológiát, Időképet: nem lesz itt eső, mehetek motorral. Hőmérséklet 3-5 fok. Elő minden thermo meg polár, jéger alsó – felső, neoprén vesevédő, sízokni, túrabakancs, síkesztyű. Térdvédő nem, túl kényelmetlen ha sokat járkálok. Meg olyan tőle az ember, mind egy beszart vakond. Felül 5 réteg volt rajtam, mint egy páncélosvitéz, úgy éreztem magamat. Moci nagy nehezen, harmadikra indul. Utána semmi különös, csak mint amikor télen kimész a sípályára. Kicsit hideg, de nem fázol. Befelé sima ügy, az Andrássy úton ugyan kicsit tanakodok a kerékpársáv mibenlétéről (és értelméről, főleg télen). Bementem egy ezer forintos izéért (kocsival az üzemanyagköltség több lenne), de hát nem sikerült internetről rendelnem, és most kellett, és a Conradnál is csak 1 darab volt belőle. Azon melegében ott hagytam egy nullával többet, szokás szerint… Kijövök, rendesen esik az eső, mindenhol áll a víz. A rohadt annyába (a meteorológiának is), ez nem fog elállni. A forgalom is beállt kissé, a vizes úton óvatosan araszolok előre az álló autók között, ahol lehet. A francba, a plexin nincs ablaktörlő, eléggé zavaró. Az Erzsébet híd már tiszta, de telibe kap az erős oldalszél, mégis muszáj húznom a gázt, mert ezúttal az autók tolnak le engem, hasonlóan az utána következő kanyarokhoz. Utána már az egyenesekben mertem normálisan megindulni. Csak a plexi a víz mellett most már valami sárfélét is magára szed az útról felvert vízből. Végre eláll az eső, megérkezek az Auchanhoz. Elintézem a karácsonyi bevásárlásomat (úgy nagyjából), kijövök, zuhog a havas eső. Ami átvált körömnyi jeges esőbe, ott vannak az úton a jégborsók rendesen. Mindegy, a hátralévő 10 km-t valahogy kibírom. Persze az autók is mind bénáznak. Egy „tanakodót” még a parkoló területén megelőzők, sávváltás után gázadáskor naná, hogy megindul a Piaggio segge balra. Mi lett volna, ha nem CVT váltó? Semmi, azt is megfogtam volna, de azért meglepett. Annyira esik a jég, hogy lehúzom a sisakplexit is. Nagyszerű, azon sincs ablaktörlő, a motorplexijével együtt ez már tényleg túl sok, párásodni is kezd, vissza a rostély. Tovább menve a focipálya beborítva jégdarával. Majd lámpa előtt egy gyárilag sebváltó és gázpedál nélküli szerelt csodaautót, de a féklámpáját kínai karácsonyfa villogtatóként kezelő tyúk idegesít halálra. Még néhány hasonló masina, amelyeknek vezetői nem tudom hogy kaphattak jogosítványt, és hazaérek. Közben persze mintha beázott volna a gatyám, de nem, csak a dzsekiről az ülés hátuljára folyó víz hűtött egy kicsit a farokcsontomon. Büszkén mesélem Mamának hőstetteimet, és nagyon elégedett vagyok magammal. Végül is jó móka volt. A moci kicsit koszos lett, szerintem - a plexi kivételével - tavaszig rajta marad.

Összegezve: elég a cucc, nem kell markolatfűtés, a síkesztyű tökéletes. Lehet, hogy nem is kéne ennyire beöltözni, legközelebb kis távon kipróbálom egyszerű síoverállal. A vizes / havas utat pedig motorral továbbra is igyekszem nagy ívben elkerülni. Nem mintha félnék tőle, de tudjátok: addig jár a korsó a kútra, míg teherbe nem esik a vízhordólány. Jobb a békesség.

     

Így sem…

Így, igen!

A bejegyzés trackback címe:

https://papaproject.blog.hu/api/trackback/id/tr4914471704

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása